آذربایجاناخبارعمومی

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان: باکو و رم توافقنامه ترویج سرمایه گذاری تدوین می کنند

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از تدوین توافقنامه ترویج سرمایه گذاری میان باکو و رم خبر داد و گفت: ایتالیا شریک نخست تجاری جمهوری آذربایجان است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان، «شاهین مصطفی اف» در دیدار با «آئوگوستو ماسارینی» سفیر ایتالیا در باکو گفت: ایتالیا در میان کشورهایی که جمهوری آذربایجان به آنها صادرات انجام می دهد ، در رده اول قرار دارد.
وی ، با اشاره به توسعه موفقیت آمیز همکاری های دو کشور افزود: در حال حاضر ۹۵ شرکت ایتالیایی در جمهوری آذربایجان در ۴۱ طرح اقتصادی فعال هستند.
در این دیدار همچنین اعلام شد که در حال حاضر پیشنویس توافقنامه ترویج و حفاظت سرمایه گذاری میان جمهوری آذربایجان و ایتالیا در دست تدوین است و کارهای در زمینه تهیه برنامه فعالیت مشترک دو کشور در حوزه های انرژی ، زیر ساختی ، راه آهن ، صنایع کشاورزی پتروشیمی و عرصه های دیگر ادامه دارد.
وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، همکاری این کشور و ایتالیا در حوزه انرژی را موفقیت آمیز خواند و با اشاره به اینکه دو کشور طرح های مشترک در این حوزه اجرا می کنند افزود: جمهوری آذربایجان علاقمند به توسعه روابط با ایتالیا در حوزه های غیر نفتی است.
به گفته مصطفی اف برای توسعه روابط دو کشور در بخش های انرژی ، زیر ساختی ، گردشگری، کشاورزی و حمل و نقل ظرفیت های خوبی وجود دارد.
بنا به این گزارش، سفیر ایتالیا در جمهوری آذربایجان نیز سفرهای متقابل مقامات بلندپایه را برای توسعه روابط دو کشور موثر توصیف کرد وگفت: در جریان این سفر ها همچنین مذاکرات ثمر بخش در راستای توسعه همکاری در حوزه های غیر نفتی انجام گرفته است.
ماسارینی افزود: شرکت های ایتالیایی علاقمند به اجرای طرح های اقتصادی در حوزه های مختلف در جمهوری آذربایجان هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا