آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

نامگذاری رمضان امسال با نام ماه حجاب از سوی روحانیون آذربایجانی

امسال در اعتراض به ضرورت استفاده از عکس بی‌ حجاب بانوان برای اخذ اوراق هویتی نظیر پاسپورت، ماه مبارک رمضان از سوی روحانیون جمهوری آذربایجان، ماه حجاب نام گذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، گروهی از روحانیون آذربایجانی ماه مبارک رمضان را ماه حجاب اعلام کرده و خواستار رفع ممنوعیت غیر قانونی حجاب در اسناد رسمی جمهوری آذربایجان شدند.

متن بیانیه منتشر شده در این خصوص از سوی روحانیون آذری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»

«و از میان شما باید گروهی باشند كه دیگران را به نیكی دعوت نمایند و امر به معروف و نهی از منكر کنند و آنها همان رستگارانند.» (آل عمران/ 104)

خواهران و برادران عزیز مسلمان! همانطور که می دانید، در آذربایجان که مسلمانان دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) در آن زندگی می کنند، عکس گرفتن مادران و خواهران مومن ما با حجاب اسلامی برای اسناد رسمی ممنوع است. در چنین شرایطی، ما گروهی از روحانیون آذربایجانی ماه مبارک رمضان را «ماه حجاب» اعلام می کنیم تا اقدامات لازم را برای رفع کامل منع غیر قانونی حجاب انجام دهیم.

برادران و خواهران عزیز و غیور مسلمان! ما از شما می خواهیم که در این ماه مبارک، اقدامات لازم را در شبکه های اجتماعی و همچنین در هر جایی که ممکن است برای رفع ممنوعیت غیر قانونی حجاب در آذربایجان انجام دهید.

منتظر پیشنهادات عملی شما در این زمینه هستیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا