آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

ورود چهار فروند ناو نظامی ناتو به بندر پوتی گرجستان

چهار فروند ناو نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) در حالی روز چهارشنبه برای برگزاری رزمایش مشترک  وارد بندر پوتی گرجستان در دریای سیاه شدند که به دلیل شیوع کرونا برخی از برنامه‌های این رزمایش اجرا نخواهد شد.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری «نیوز گئورگیا» گرجستان، ناو های نظامی« ITS VIRGINIO FASAN » ( ایتالیا )، « HMCS FREDERICTON » ( کانادا )، « ROS REGINA MARIA » ( رومانی ) و « BGS VERNI » ( بلغارستان ) برای اجرای تمرینات مشترک با گارد ساحلی گرجستان، در بندر پوتی این کشور پهلو گرفتند.

 بنا به این گزارش، با توجه به شیوع کرونا ویروس، این تمرینات مشترک که قرار است ناو نظامی « TCG SALIHREIS » ( ترکیه ) نیز در آن مشارکت کند، در شرایط ویژه برگزار خواهد شد.

هدف از این  تمرینات مشترک که با مشارکت دو ناو نظامی گرجستان برگزار می شود ، ارتقای سطح تعاملات نیروهای دریایی ناتو و گرجستان اعلام شده است.

به گزارش وزارت امور خارجه گرجستان، این سفر ناوگان نظامی ناتو به گرجستان طبق رعایت کامل مقررات سازمان جهانی بهداشت و مرکز ملی نظارت بر امراض این کشور انجام گرفته و برای جلوگیری از هر گونه احتمال شیوع کرونا ویروس برخی برنامه های این رزمایش لغو و نیز دیدار پرسنل ناوگان حاضر بصورت آنلاین و کنفرانس ویدیویی اجرا خواهد شد.

تمرینات مشترک نیروهای دریایی ناتو و گارد ساحلی گرجستان تا ۱۰ آوریل ( برابر ۲۲ فروردین ماه ) جاری ادامه خواهد داشت.

این  نخستین مورد سفر ناوگان نظامی ناتو به گرجستان در سال جاری میلادی  است. در سال گذشته ناو گروه این سازمان نظامی دو بار در ماههای آوریل و اکتبر به  این کشور سفر کرده بود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا