آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

وحشی گری ماموران بازداشتگاه اداره “باندوتدل” وزارت کشور جمهوری آذربایجان

فعالان سازمان "جنبش اتحاد مسلمانان" جمهوری آذربایجان که به علت حضور در محوطه اطراف دادگاه محل محاکمه رازی هم اف، یکی از اعضای این جنبش توسط نیروی پلیس باکو بازداشت شده بودند، از وحشی گری ها و اعمال ضداخلاقی نیروهای اداره کل مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور ( باندوتدل) جمهوری آذربایجان خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مایل کریم اف، عضو جنبش اتحاد مسلمانان به کانال یوتیوبی “وطن اوغروندا” گفت: ماموران پلیس باکو مرا همانند یک جنایتکار خطرناک به داخل ماشین انداختند و آنقدر با مشت به سر و صورتم زده اند که سردرد شدید دارم.
مایل کریم اف گفت: در اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور (باندوتدل) شلوارم را از تنم درآوردند و لباس زیرم را پاره کردند و می خواستند با باتوم تجاوز کنند که آنها را به خدا قسم دادم که این کار شنیع را انجام ندهند. دائم فحش می دادند و کتک می زدند و تاکید می کردند که باید برای ابراز همبستگی با بازداشت شدگان در نزدیکی دادگاه های محل محاکمه آنها حاضر نشوم. با گرفتن این تعهد که در این دادگاه حاضر نشوم، قبول کردند که از تجاوز جنسی صرف نظر کنند، اما تهدید کردند که در صورت تکرار حضور در اطراف دادگاه های محل محاکمه زندانیان، مرا مجدد بازداشت و تجاوز خواهند کرد.
مایل کریم اف افزود: در بازداشتگاه می پرسیدند که آیا زبان فارسی بلدی؟ گفتند که اگر می خواهی به تو زبان فارسی یاد بدهیم که من گفتم نیازی ندارم. در زمانی که سلیمان علی اکبروف، یکی دیگر از فعالان جنبش اتحاد مسلمانان را شکنجه می کردند، فحش می دادند و می گفتند که اینها وهابی هستند و باید سرشان از بدن جدا شود.
سلیمان علی اکبروف نیز گفت: آنها (شکنجه گران و مقامات باندوتدل) خودشان را با کلمه “حاجی” خطاب قرار می دادند. نمی دانم که برای تحقیر ما، آنها هم به خودشان “حاجی” می گفتند یا اینکه واقعا حاجی و نمازخوان هستند. درمورد بعضی از آنها گفته می شود که همسرانشان محجبه هستند! به آنها که دائم مرا فحش می دادند و شکنجه می کردند، گفتم که شما هم شیعه علی (ع) هستید! این چه رفتاری است که می کنید؟ فریاد کشیدند که از شیعه حرف نزن. نام علی (ع) را به زبان نیاور! بیخود به خودتان شیعه نگویید! وقتی به خدا قسمشان دادم، یکی از آنها به خدا هم فحش داد.
سلیمان علی اکبروف گفت: وقتی به آنها بخاطر رفتارهای خشن اعتراض می کردم، بطور کاملا بی ادبانه و خارج از اخلاق و ادب انسانی و مغایر با روحیه آذربایجانی به اعمالی تهدید می کردند و فحش می دادند.
سلیمان علی اکبروف افزود: با بیان اینکه برو به خانواده ات و کودکانت برس، ببین که ما با تو کاری نمی کنیم؟!، گویی که واقعا هیچ کاری نکرده اند، تهدید می کردند!!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا