آذربایجاناخبارارمنستانعمومی

جاسوسی سفارت آمریکا در ارمنستان با دستگاه های ذخیره اطلاعات تلفن های همراه

اقدام سفارت آمریکا در ارمنستان در ارتباط با جاسوسی از شهروندان این کشور اعتراض شخصیت های و گروههای سیاسی را برانگیخته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرنگار رادیو ارمنی برون مرزی صدا و سیما، موضوع از این قرار است که بر اساس جدیدترین سندی که سازمان افشای اسناد محرمانه «ویکیلیکس» منتشر کرده، سفارت آمریکا در ارمنستان دو سال قبل دستگاه هایی را سفارش داده که این امکان را دارند که به تلفن های همراه مراجعه کنندگان به این سفارت وارد شوند و اطلاعات موجود در آنها را ذخیره کنند حتی اگر تلفن های همراه خاموش یا رمزدار باشد.
به گفته سامول مارتیروسیان کارشناس امور رسانه ای: این دستگاهها به نامه ها، پیام ها و عکس های موجود در موبایل می توانند دسترسی داشته باشند و بدون اطلاع صاحب موبایل برنامه ای به آن نصب و مکالمات را کنترل کنند.
بسیاری از حقوق دانان ارمنستانی معتقدند که اقدام سفارت آمریکا نقض حقوق فردی است و دولت ارمنستان باید در این ارتباط واکنس نشان دهد.
خانم شوشان دوی دویان حقوقدان ارمنستانی تصریح کرد: وزارت دادگستری ارمنستان باید از سفارت آمریکا بخواهد که هدف این اقدام را اعلام کند و تمامی اطلاعاتی که از طریق این دستگاه ها بدست آورده از بین ببرد.
این نخستین بار نیست که سفارت آمریکا در ارمنستان دست به اقدامات غیر قانونی می زند. دخالت در امور داخلی این کشور یکی از مواردی است که بارها از سوی گروههای مختلف مورد انتقاد قرار گرفته است.
گروه های اجتماعی و سیاسی در ارمنستان خواستار توقف اقدامات غیرقانونی و خودسرانه سفارت آمریکا هستند اقداماتی که به گفته آنها باعث افزایش جو بی اعتماد و ناامنی در کشور می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا