آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومیقره باغ

واکنش یکی از روحانیون جمهوری آذربایجان به اظهارات بی اساس روحانی پان ترک

یکی از روحانیون جمهوری آذربایجان نسبت به اظهارات بی اساس روحانی پان ترکی که سعی در انکار ظلم به حضرت زهرا (س) را دارد، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از اوپراتیو تی وی، حجت الاسلام فرهاد میرزا، یکی از روحانیون جمهوری آذربایجان در واکنش به سخنان صلاح الدین اوزگوندوز، یکی از روحانیون آذری های ترکیه که در سال های اخیر جذب جریان پان ترکیسم شده است، تاکید کرد کسانی که ظلم های وارد شده به حضرت فاطمه زهرا (س) را انکار می کنند، به پیامبر اسلام (ص) خیانت می کنند.
فرهاد میرزا گفت: « ضرب و شتم حضرت زهرا علیهاالسلام، هجوم به خانه و شکستن دنده های آن حضرت در بین درها به قدری واضح است که انکار آن مانند انکار وجود خورشید است. علمای قدیم و معاصر تاریخ و سیره در کتاب های خود این موضوع را با درد دل بیان کرده اند. دلیل اینکه منابع را یک به یک ذکر نمی کنیم این است که منکرین این موضوع به خوبی از این منابع مطلع هستند. انکار این ظلم به حضرت زهرا (س) خیانت مستقیم به پیامبر ماست. زیرا رسول خدا صلی الله علیه و آله این وقایع را برای دخترش پیشگویی کرده بود. چرا پیامبر(ص) این حدیث را نقل کرد که «غضب فاطمه خشم الله و رضایت او رضای خداست»؟ چه کسی فاطمه (س) را ناراحت می کند؟ بله، این اتفاق افتاد و کافران می خواهند با انکار این واقعه، کسانی را که فاطمه (س) را به خشم آوردند، توجیه کنند. این یک خیانت آشکار است. ما از آنها دور هستیم.»
لازم به ذکر است که در شبکه های اجتماعی صلاح الدین اوزگوندوز تمامی منابع مرتبط با زهرا (س) و شهادت وی را تکذیب می کند. نزدیک به دو سال است که در این باره تبلیغ می کند و حوادث پیرامون حضرت زهرا (س) را زیر سوال می برد.
صلاح الدین اوزگوندوز که خود را رهبر جعفری های ترکیه می خواند، در مطالبی در شبکه های اجتماعی تحت تاثیر تعالیمی که از رجب طیب اردوغان و تیم حاکم بر ترکیه گرفته است، تلاش دارد منابع علمی تایید کننده ظلم ظالمان به حضرت فاطمه زهرا (س) در دوره پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) را انکار کند.
گفتنی است صلاح الدین اوزگوندوز پس از جنگ دوم قره باغ با اعلام حمایت از حاکمان صهیونیست گرای جمهوری آذربایجان و وارد کردن اتهاماتی به ایران، تصریح کرد که او به تازگی درک کرده است که «ترک جز ترک دوستی ندارد!»
در نتیجه فتنه ناشی از جنگ دوم قره باغ، شماری از روحانیون و مداحان در جمهوری آذربایجان و ترکیه در نتیجه فریبکاری صهیونیسم و پان ترکیسم که برندگان اصلی این جنگ بودند، دچار انحرافات اساسی در عقاید خود شده اند.
به گزارش اوپراتیو تی وی، صلاح الدین اوزگوندوز در آخرین ویدئویی که از خود منتشر کرده، گفته است: « اگر به روایاتی که نقل می شود، باور کنیم، باید نتیجه بگیریم که حضرت علی (ع) فاطمه زهرا (س) را به کشتن داده است! اگر پای این روایات بایستی، تو را به آنجا می برند. علی فاطمه را کشت و فاطمه علی را فحش داده و بی شرف گفته است!»
اوگوندوز گفته است: « موضوع مجروحیت زهرا (س) در روایات منعکس نشده است! من هنوز نتوانسته ام (منبع روایت) میخ را پیدا کنم. (منبع) برایم بیاور، ببینم کجاست! در کدام روایت است؟ خدا لعنت کند کسانی را که این را ساختند!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا