آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

واکنش معاون وزیر خارجه ارمنستان به سخنان آراز عظیم اف،تنها ساکنان قره باغ می توانند در همه پرسی تعیین وضعیت قره باغ شرکت نمایند

تنها ساکنان قره باغ می توانند در همه پرسی تعیین وضعیت قره باغ شرکت نمایند
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های ارمنی، شاوارش کوچاریان معاون وزیر خارجه ارمنستان در واکنش به اظهارات آراز عظیم اف معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرد:”راه حل کلیه مناقشات باید منطبق بر حقوق بین الملل و اساسنامه سازمان ملل باشد. باید به معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان یادآور شویم که براساس اساسنامه سازمان ملل حفظ تمامیت ارضی کشورهای نمی تواند در تقابل با حق تعیین سرنوشت ملت ها قرار گیرد.”

معاون وزیر خارجه ارمنستان همچنین در مورد قطعنامه های سال ۱۹۹۳ میلادی شورای امنیت نیز تاکید کرد، روح کلی حاکم بر این قطعنامه ها توقف درگیری نظامی بوده است و اقدامات مقامات باکومانع از اجرای آن ها شده است. قرار گرفتن اراضی جمهوری آذربایجان تحت کنترل نیروهای ارمنی و همچنین اشغال برخی از مناطق قره باغ از سوی نیروهای آذری نتیجه تجاوز نظامی جمهوری آذربایجان علیه قره باغ و اجرا نشدن قطعنامه های سال ۱۹۹۳ میلادی از سوی باکو می باشد.

کوچاریان همچنین ضمن تاکید بر این نکته که تنها ساکنان قره باغ حق مشارکت در همه پرسی تعیین وضعیت حقوقی قره باغ را خواهند داشت، افزود:” ارجاع به قانون اساسی جمهوری آذربایجان از سوی معاون وزیر خارجه این کشور بی معنا می باشد، زیرا قانون اساسی این کشور پس از امضای توافقنامه سه جانبه آتش بس میان جمهوری آذربایجان، قره باغ و ارمنستان به تصویب رسیده است. با امضای این توافقنامه جمهوری آذربایجان قره باغ را حداقل به عنوان طرف مناقشه به رسمیت شناخته است. همچنین قوانین داخلی و از جمله قانون اساسی یک کشور نمی تواند مانع از اجرای تعهدات بین المللی آن کشور و همچنین تعهدات در چارچوب اساسنامه سازمان ملل شوند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا