آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

واکنش تند باکو به اظهارات ضد آذری بورل 

باکو اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه جمهوری آذربایجان را به شدت محکوم کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، باکو اظهارات «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آرارات میرزویان»، وزیر خارجه ارمنستان را محکوم و رد کرد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اظهارات بورل درباره تنش اخیر در مرزهای ارمنستان و آذربایجان را ادعاهایی بی اساس علیه باکو توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: «اقدام بورل در خوب جلوه دادن ارمنستان که مرتکب تجاوز مسلحانه شد، به منزله نادیده گرفتن اقدامات تحریک آمیز نظامی این کشور است. متأسفانه طرف اروپایی این واقعیت را نادیده می‌گیرد که یک سرباز آذربایجانی در نتیجه حمله غیر موجه یک تک تیرانداز بدون دلیل پس از ۵ ماه ثبات زخمی شده است».

وزارت خارجه آذربایجان تاکید کرده است که پاسخ این کشور به این اقدام تحریک‌آمیز کاملا مناسب و محدود بود و همچنین از ادامه تشدید تنش نظامی از سوی ارمنستان جلوگیری کرد».

در این بیانیه با تاکید بر رد پیشنهاد بورل درباره دور کردن نیروهای باکو آمده است: «اتحادیه اروپا باید این واقعیت را در نظر بگیرد که مزدوران ارمنستان در مناطق مرزی تحت نظارت هیئت  اتحادیه اروپا جان سربازان و غیرنظامیان آذربایجانی را به خطر می‌اندازند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا