آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومی

واکنش باکو به آتش زدن پرچم ترکیه و جمهوری آذربایجان در ارمنستان

باکو آتش زدن پرچم جمهوری آذربایجان و ترکیه در ارمنستان را محکوم کرده و خواهان اقدامات فوری ایروان برای جلوگیری از اقدامات مشابه شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «آیهان حاجی‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، امروز دوشنبه در توئیتر آتش زدن پرچم این کشور و ترکیه در ارمنستان را محکوم کرد.

منابع خبری به‌ تازگی با انتشار تصاویری خبر دادند که پرچم‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان در یکی از میدان‌های ایروان در سالروز حوادث سال ۱۹۱۵ به آتش کشیده شده‌ است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن محکومیت شدید این اقدام، گفت: این عمل به صورت‌ برنامه‌ ریزی‌ شده و سازمان‌ دهی‌ شده انجام شده و «دولت ارمنستان و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر این کشور باید اقدامات فوری برای جلوگیری از چنین جنایت‌های تنفرزا و بیگانه‌هراسانه‌ را اتخاذ کنند».

ایروان کوچاندن ارمنی‌ها در سال ۱۹۱۵ از مناطق تحت کنترل حکومت عثمانی را «نسل‌کشی ارامنه» می‌داند و خواهان غرامت از ترکیه است. هرساله در این کشور تظاهراتی در محکومیت این اقدام برگزار می‌شود. اما آنکارا می‌گوید که نمی‌توان این رویداد را «نسل‌کشی‌» نامید و این اقدام «فاجعه‌ ای» برای هر دو طرف هم برای عثمانی‌ها و ارمنی‌ها است. ترکیه می‌گوید که به این مسئله باید به دور از کشمکش‌های سیاسی و از منظر «حافظه عادلانه تاریخی» پرداخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا