آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

واکنش امام جمعه اردبیل به یاوه گویی سفیر رژیم صهیونیستی در باکو

امام‌جمعه اردبیل: سفیر اسرائیل در جمهوری آذربایجان گفته که حماس یک سازمان نسل‌کشی است، در حالی که رتبه اول نسل‌کشی دنیا به نام اسرائیل ثبت شده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه اردبیل گفت: صهیونیست‌ها پس از جنگ جهانی دوم با ادعای هولوکاست، فلسطین را به عنوان وطن از اروپایی‌ها گرفتند و اروپایی‌ها برای خلاص شدن از شر آنها به این تقاضا تن دادند.

وی افزود: اسرائیل هفته گذشته به طور میانگین هر شبانه‌ روز ۳۰۰ نفر از مسلمانان بی‌گناه غزه را با وحشی‌گری تمام به شهادت رساند و تنها در یک شب ۷۰۰ نفر را شهید کرد. اگر هولوکاست چنین اقتضایی دارد، پس فلسطینی‌ها از همه بیشتر اولی به این اقتضا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۲ هزار کودک جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی از کودکان هنوز زیر آوار هستند، اظهار کرد: آمریکا و اروپا در جنایت‌های هولناک ۲۰ روز گذشته با همه توان پشت اسرائیل بودند و با حمایت‌های خود آنها را به جنایت‌های بیشتر تشویق کردند و می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۷۵ سال است که اسرائیل تنها با انسان‌های بی‌گناه و عادی جنگ می‌کند، جنگ را از میدان به خانه‌ها برده است و انسان‌های عادی را می‌کشد، سپس اسم آن را جنگ و دفاع از نفس می‌گذارد که بر این جنایت‌های هولناک و بر عزت تاراج شده مسلمانان چشم مسلمان‌ها گریان و قلب همه مجروح است.

آیت‌الله عاملی عنوان کرد: ارتش اسرائیل تنها ارتشی است که کارش جنگ با غیرنظامیان و زن‌ها و بچه‌ها است، کودکان را می‌کشد و سپس اعلام می‌کند که ده‌ها مقر حماس را بمباران کردند.

وی ادامه داد: وزیر دفاع اسرائیل با سلاح‌های مرموز و ناشناخته بمب‌های ضدعمق، کودکان و زنان را بمباران می‌کند، سپس شعار شجاعت می‌دهد؛ این مرد نظامی در میان نظامیان دنیا ترسوترین و خائن‌ترین فرمانده است که به‌ جای رزمندگان سراغ کودکان، زنان و بیماران می‌رود و آنها را می‌کشد و سپس از شجاعت خود تعریف می‌کند.

امام‌جمعه اردبیل تصریح کرد: همین وزیر دفاع با بی‌حیایی می‌گوید که هدفشان از بمباران مستمر و متراکم غزه آن است که آنقدر ضعیف و متلاشی شوند که بدون دردسر بتوانند به غزه وارد بشوند؛ یعنی کودکان و زنان را می‌کشند تا به هدف خود برسند و این را برای خود ارزش نظامی و موجب افتخار می‌دانند.

وی گفت: ارتش اسرائیل ذره‌ ای برای خودش سرمایه افتخار و شجاعت ندارد، ارتشی که در یک ساعت ۳۰ فرمانده ارشدش به‌ راحتی اسیر شدند و حتی بعضی از آنها در حال خواب به اسارت درآمدند که چنین ارتشی نمی‌تواند از شجاعت و افتخار صحبت کند، مگر اینکه آمریکا و اروپا دستشان را بگیرند تا زمین نخورد و با نفس مصنوعی آنها را زنده نگه دارند.

آیت‌الله عاملی در ادامه تشریح کرد: اسرائیل این هفته خودش فیلم یک جنایت وحشتناک خود را در حق اطفال منتشر کرد و دنیا را تکان داد؛ فیلمی که نشان می‌دهد اطفالی کنار مخزن آبی جمع شدند تا بطری‌های خود را پر کنند اما اسرائیل از طریق ماهواره آمریکایی از این اجتماع آگاه شد و با پهباد به اجتماع کودکان تشنه حمله کرد و بمب آتش‌ زا بر سر آنها ریخت که عده‌ای آتش گرفتند و شهید شدند.

وی با بیان اینکه اسرائیل مانند داعش می‌خواهد با رعب پیروز شود، گفت: اسرائیل می‌خواهد با ایجاد رعب و وحشت فلسطینی‌ها را وادار به هجرت کند، حالا دنیا خودش حکم کند که اسرائیل شایسته است تا لقب داعش را بگیرد یا حماس و اینکه نتانیاهو می‌گوید، حماس داعش فلسطینی‌ها و عرب‌هاست، لایق کدام طرف است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل افزود: اسرائیل اطفال را بمباران می‌کند و آمریکا و اروپا می‌گویند که اسرائیل حق دفاع از نفس دارد؛ هیچ‌کس نمی‌پذیرد که قتل اطفال دفاع از نفس است، جز دیوانه‌ها و معنی سخن آنها این است که اطفال برای امنیت اسرائیل خطر دارند و این افول عقل، انسانیت و عین جنون است.

وی اظهار کرد: نزدیک به ۲ هزار نفر از زنان تا کنون در بمباران کورکورانه اسرائیل شهید شدند که همه آنها صاحب فرزند بودند و بعضی به همراه فرزندان خود به شهادت رسیدند؛ آنهایی که پارسال در ایران شعار “زن، زندگی، آزادی” سر می‌دادند الان حرف نمی‌زنند و حتی بعضی در کنار اسرائیل ایستاده‌ اند.

امام‌ جمعه اردبیل در واکنشی تند به یاوه‌گویی‌های اخیر سفیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در جمهوری آذربایجان، گفت: او در دفاع از اسرائیل در مصاحبه‌ای دروغ‌هایی به هم بافته که بیشتر شبیه به جوک است، او درصدد تخریب آذری‌ها است و باید از سوی آذری‌های غیور و بصیر به آن اباطیل جوابی حماسی داده شود.

وی اظهار کرد: سفیر اسرائیل علت حمله حماس را تجاوز به زنان عنوان کرده است، در حالی که خود آنها اهل جنایت و تجاوز هستند؛ چنان که تجاوز آنها به زنان مسلمان در برابر مردان آنها در جریان نسل‌کشی دیر یاسین را مسلمان‌ها هنوز فراموش نکردند.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: سفیر به اهالی غزه گفته هم اکنون آنجا را ترک کنند و به کشور دیگر بروند، وگرنه از زور استفاده خواهد شد؛ در حال حاضر در کرانه باختری شهرک‌نشین‌های صهیونیست روی دیوارها خطاب به فلسطینی‌ها پلاکارد زده‌ اند که هر چه زودتر فلسطین را ترک کنند و به اردن بروند.

وی تصریح کرد: باید به صهیونیست‌ها گفت که اکنون آنجا را ترک کنند و از هر جا آمدند به همانجا برگردند، چون این حادثه ثابت کرد که دیگر فلسطین جای امنی برای آنها نیست؛ همچنان که در طول ۷۵ سال اشغال، جای امنی برای آنها نبوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل تاکید کرد: صهیونیست‌ها بدانند انتقام خون همه کودکان، زنان، پیرمردان، پیرزنان، بیماران و هشت هزار فلسطینی که در ۱۰ روز گذشته شهید شدند، همچنین انتقام پنج هزار فلسطینی که در ابتدای اشغال (سال ۱۹۴۸ میلادی) و ۲ میلیون نفر که آواره کشورهای دیگر شدند در کنار نسل‌کشی صبرا و شتیلا گرفته خواهد شد.

رتبه اول نسل‌کشی دنیا به نام اسرائیل ثبت شده است

وی در ادامه واکنش به اظهارات سفیر اسرائیل گفت: حماس با یهودی‌ها کاری ندارد، بلکه با صهیونیست‌ها کار دارد و آنها یهودی و تابع دین حضرت موسی(ع) نیستند؛ اگر حضرت موسی (ع) نیز تشریف می‌آورد، از آنها و جنایت‌هایشان تبری می‌جست و اگر مجال پیدا می‌کرد، انتقام خون هزاران فلسطینی را که در طول ۷۵ سال شهید شدند را می‌گرفت.

آیت‌الله عاملی با تبیین کیفیت تعامل مسلمانان و یهودیان ایرانی به عنوان یک مصداق افزود: سفیر اگر نوع تعامل مسلمان‌ها با یهودی‌ها را می‌خواهد بداند، به ایران بیاید و در مجلس شورای اسلامی با نماینده کلیمیان صحبت کند و از نفرت یهودیان ایران نسبت به صهیونیست‌ها باخبر شود.

وی بیان کرد: این هفته در کل دنیا مردمان غیرمسلمان در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های اسرائیل به خیابان‌ها ریختند و در اروپا به خصوص لندن یک تظاهرات بزرگی برگزار شد که در ۲ دهه گذشته نظیر آن دیده نشده بود که اثبات می‌کند اسرائیل خود را در برابر جهانیان قرار داده این نهایت خواری، بی‌آبرویی، ننگ و عار است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: سفیر اسرائیل در جمهوری آذربایجان گفته که حماس یک سازمان نسل‌کشی است، در حالی که رتبه اول نسل‌کشی دنیا به نام اسرائیل ثبت شده است و حالا به کسانی که مظلومانه از خاک و وطن تاریخی خود دفاع می‌کنند و تنها با نظامیان می‌جنگند، تهمت می‌زنند.

وی ادامه داد: هفته پیش دبیرکل سازمان ملل در اقدامی شجاعانه اعلام کرد که حمله حماس محصول ظلم‌هایی است که در طول ۶۵ سال به فلسطینی‌ها شده است و این موضع‌گیری کمر اسرائیل را شکست و از این رو وزیر خارجه اسرائیل از او خواست که استعفا دهد.

آیت‌الله عاملی با ارائه تحلیلی از موضع‌گیری اخیر دبیر کل سازمان ملل علیه اسرائیل گفت: این هفته در سازمان ملل اتفاقی افتاد که به واقع باور کردن آن مشکل است؛ دبیرکل سازمان ملل با شجاعت تمام اعلام کرد که شروع کننده جنگ اسرائیل است و حماس بی‌جا و بی‌جهت حمله نکرده است.

وی بیان کرد: اسرائیل ۶۵ سال حق فلسطینی‌ها را ضایع و آنها را از حق ابتدایی و بدیهی محروم خاک آنها را اشغال اقتصاد آنها را خفه و آنها در به در کرده است که پدیده‌ای باورنکردنی است؛ چون سران آمریکا و اروپا در انتخاب دبیرکل شناسایی مفصلی انجام می‌دهند تا کسی را انتخاب کنند که در حوادث خطیر جهان ذره‌ای با آنها زاویه پیدا نکند ولی اینجا ۱۸۰ درجه به آنها زاویه پیدا کرد و از این موجب خشم سران کشورهای غربی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا