آذربایجاناخبارعمومی

کمپین تحریم رستوران های آمریکایی از سوی مردم آذربایجان

موضع گیری های اخیر رستوران های مک دونالد و برگر کینگ آمریکا فعال در جمهوری آذربایجان در رابطه با مناقشه قره باغ واکنش شدید اقشار مختلف این کشور را به دنبال داشته و موجب آغاز کمپین علیه فعالیت این رستوران های زنجیره ای شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رستوران های زنجیره ای “مک دونالد” و “برگر کینگ” فعال در باکو و دیگر شهرهای جمهوری آذربایجان به دنبال آغاز درگیری های نظامی میان این کشور و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ، تصاویری در حمایت از جمهوری آذربایجان برای برقراری تمامیت ارضی خود در سایت های رسمی شان گنجاندند، ولی مدتی بعد این تصاویر در سایت این رستوران های زنجیره ای حذف شد که موجب واکنش شدید در جامعه جمهوری آذربایجان گردید.

برخی از نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان، رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی این کشور در اعتراض به این اقدام این دو رستوران زنجیره ای ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند که رستوران های “مک دونالد” و “برگر کینگ” تصاویر یاد شده را تحت فشار لابی ارمنی از سایت خود حذف کرده و این اقدام را غیرقابل توجیه توصیف کردند.

“واحد  احمداف” عضو کمیته سیاست اقتصادی، صنعت و کسب و  کار مجلس ملی جمهوری آذربایجان در این باره گفت: در شرایطی که جمهوری آذربایجان در جنگ بسر می برد، همه شرکت های فعال در کشورمان باید منافع جمهوری آذربایجان را مدنظر داشته باشند.

وی با اشاره به این که مسئولان رستوران های مک دونالد باید سنجیده اقدام کنند، در عین حال تحریم این شرکت را کاری چندان دشوار ندانست.

“فضایل آقامالی” نماینده مجلس ملی و رییس حزب “آنا وطن” جمهوری آذربایجان در اعتراض به این اقدام رستوران های آمریکایی، آن را غیرقابل قبول خواند و گقت: مک دونالد میلیون ها دلار درآمد از فعالیت در جمهوری آذربایجان دارد و باید از کشورمان حمایت کند.

حدف تصاویر حمایت آمیز از جمهوری آذربایجان در سایت های “مک دونالد” و “برگر کینگ” همچنین موجب واکنش سخت کاربران شبکه های اجتماعی جمهوری آذربایجان شده است و آنها مردم این کشور را به پرهیز از حضور در این رستورانها دعوت کرده اند.

این در حالی است که برخی از شهروندان آذربایجانی با حضور در مقابل رستوران های مک دونالد و برگر کینگ در باکو، مردم این شهر را به پرهیز از استفاده از خدمات این رستورانهای آمریکایی دعوت می کنند.

در حال حاضر رستوران های مک دونالد و برگر کینگ در برخی شهرهای بزرگ جمهوری آذربایجان از جمله باکو، سومقایت و گنجه فعال می باشد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا