آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

واکنش اردوغان به حکم حبس امام اوغلو

رئیس‌جمهور ترکیه پس از گذشت سه روز از حکم دادگاه استانبول علیه «اکرم امام اوغلو» شهردار استانبول و جدی‌ترین رقیب انتخاباتی‌اش، به این موضوع واکنش نشان داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به حکم حبس جدی ترین رقیب انتخاباتی اش گفت: «حکم دادگاه درباره امام اوغلو هنوز نهایی نیست و باید به دادگاه استیناف و دادگاه عالی برود و اگر نقصی در پرونده باشد، حکم تعدیل خواهد شد».

اردوغان همچنین مدعی شد که قرار نیست امام اوغلو از فعالیت سیاسی باز بماند و حکم صادره ارتباطی به مسائل سیاسی ندارد، بلکه موضوع به اهانت به شورای عالی انتخابات مربوط است.

یادآور می شود دادگاه استانبول چهارشنبه هفته گذشته سرانجام «اکرم امام اوغلو» شهردار استانبول و رقیب احتمالی اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آتی را به اتهام توهین به «کمیته عالی انتخابات» به ۲ سال و ۷ ماه و ۱۵ روز زندان محکوم کرد.

کارشناسان می‌گویند که حزب عدالت و توسعه، بارها تلاش کرد تا اسناد و اطلاعاتی ارائه دهد که امام اوغلو را به فساد مالی متهم کند. اما اسناد، جعلی و ساختگی از آب درآمد. سپس دنبال آن بودند که وابستگی امام اوغلو به کنسولگری انگلیس را به عنوان یک رسوایی سیاسی و مالی مطرح کنند. اما این بازی هم شکست خورد. تا این که امام اوغلو، در یک سخنرانی در مورد اعضای «شورای عالی انتخابات» از واژه احمق استفاده کرد.

شهردار استانبول نیز چند ماه پیش در یک سخنرانی گفته بود: «منظور من از کلمه احمق، شخص وزیر کشور بود و نه قاضی عضو شورای عالی انتخابات. در هر صورت، این اقدامات غیرقانونی و سوءاستفاده از قدرت قانون، نهایتاً به ضرر دولت است. آنان در انتخابات استانبول، به خاطر آن شکست سنگین، کل انتخابات را ابطال کرده و دوباره برگزار کردند. نتیجه چه شد؟ ۸۰۰ هزار رای به آرای ما افزوده شد. این بار 8 میلیون افزوده خواهد شد».

منبع: راهبرد معاصر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا