آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

واکنش‌ها به فیلم شلیک به اسرای ارمنستانی

نخست وزیر ارمنستان به فیلمی که طی آن نظامیان جمهوری آذربایجان به اسرای ارمنی شلیک می‌کنند به شدت واکنش نشان داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به دنبال انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به بد رفتاری نظامیان جمهوری آذربایجان با نظامیان اسیر ارمنستانی، نخست وزیر ارمنستان به شدت واکنش نشان داد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در توضیح فیلم اعدام نظامیان غیرمسلح ارمنستانی توسط نیروهای جمهوری آذربایجان در توییتی نوشت: «ارمنستان از همه ساز و کارهای بین‌المللی موجود برای اطمینان از تحقیقات و پیگرد قانونی استفاده خواهد کرد.»

پاشینیان ادامه داد: «فیلم وحشتناک دیگری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و نظامیان جمهوری  آذربایجان گروهی از اسرای جنگی ارمنی را در خاک ارمنستان اعدام می‌کنند. جامعه بین‌المللی باید به شدت این جنایت جنگی را محکوم کرده و به آن رسیدگی کند و اقدامات لازم را برای توقف تجاوز آذربایجان انجام دهد.»

نیکول پاشینیان افزود: «ارمنستان از تمام سازوکارهای بین‌المللی موجود برای اطمینان از تحقیقات و پاسخگویی استفاده خواهد کرد. چنین اقدامات خشونت آمیزی باید به درستی مورد توجه قرار گیرد و عواقبی برای متجاوز داشته باشد.»

بر اساس این گزارش، فیلمی که در آن نیروهای جمهوری  آذربایجانی به نظامیان غیرمسلح ارمنی شلیک می‌کنند در کانال‌های تلگرامی پخش شده  است.

«تویوو کلار» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در قفقاز جنوبی در مورد این فیلم در توییتی نوشت: «اگر صحت این فیلم ثابت شود، این یک جنایت جنگی است که باید بررسی شود و عاملان آن مجازات شوند.»

وزارت دفاع ارمنستان نیز به نوبه خود در رابطه با این فیلم اعلام کرد که در حال حاضر نمی‌تواند اطلاعات خاصی در مورد مکان و زمان ارائه کند، اکنون دستگاه‌های مربوطه در حال بررسی فیلم هستند، اما در صحت و سقم این فیلم شکی وجود ندارد.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا