آذربایجاناخبارایرانعمومی

وابسته نظامی ایران در باکو: توان نظامی ایران ضامن صلح و آرامش منطقه است

وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو ، با اشاره به پیشرفت های شگرف کشورمان در حوزه های نظامی و دفاعی ، گفت: توان نظامی ایران ضامن ثبات ، امنیت ملی و حامی صلح و آرامش منطقه ای است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،سرهنگ پاسدار علی سیفی ، شامگاه جمعه در آئین بزرگداشت هفته دفاع مقدس که با حضور حجت الاسلام علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه، جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان ،و جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری آذربایجان و اعضای سفارت ایران در باکو برگزار شد، افزود: نکته مهم در خصوص صنایع نظامی ایران واقعیت تدافعی آن است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته باهدایت های رهبر معظم انقلاب به پیشرفت های شگرفی در زمینه های مختلف از جمله حوزه های نظامی و دفاعی دست یافته است که مسئله مهم در خصوص صنایع نظامی ایران واقعیت تدافعی آن است.
سیفی ، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در معرض تهدیدات منطقه ای و فرا منطقه ای قرار داشته است ، گفت: ایران در این مدت تسحلیاتی را تولید کرده که بوسیله آنها نه تنها بتواند از خاک خود دفاع نموده بلکه دشمن را از فکر حمله بازدارد.
وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو ، افزود: در عرصه تولید انواع سامانه های موشکی، پهپادها، ماهواره ها و سایر تسلیحات نظامی به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کرده ایم ، این توانمندی ها در کنار ایمان و اراده محکوم نیروهای مسلح، کشور ما را به امن ترین کشور منطقه تبدیل کرده است .
به گفته سیفی ، اقتدار نظامی و دفاعی کم نظیر ایران ، همچنین سایر توانمندی های کشورمان در عرصه های اقتصادی ، پزشکی ، انرژی صلح آمیز هسته ای ، دلیل اصلی خصومت امریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران است .
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به رفتارها و اظهارات و استانداردهای دو گانه دشمنان، مسیر عظمت و پیشرفت خود در همه عرصه را ادامه خواهد داد و در این مسیر برای همکاری با کشورهای دوست و برادر از آمادگی کافی برخوردار است .
وابسته نظامی ایران در باکو ، افزود: خطر گروه های تروریستی تکفیری روز به روز امنیت بین المللی را دچار مخاطره بیشتری می سازد و استکبار جهانی تمرکز خود بر جنگ اقتصادی و زیرپا گذاشتن معاهدات بین المللی نظیر برجام و وضع تحریم های ظالمانه برای از پای درآوردن ایران قرار داده است .
سیفی با اشاره به تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس، گفت : این تقارن یاد آور رشادت های فرزندان کشورمان است که با تاسی به سالار شهیدان در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند.
وی افزود: هفته دفاع مقدس هفته ایثار عزت شهامت و مجاهدت است و مقاومت مردم ایران طی هشت سال دفاع مقدس پایه گذار یک غرور ملی تمام نشدنی برای ملت ایران خواهد بود ، در این جنگ آموختیم در مقابل ستمگران با دست خالی بایستیم .
وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو ، تصریح کرد: ارزش های انقلاب همچون ناموس مردم است ، غیرتمندان از آن دفاع می کنیم ، ما جنگ طلب نبوده و نیستیم اما به فکر دفاعیم ، زنده و هشیاریم ما از انقلاب و کشور غفلت نکرده و از آن دفاع خواهیم کرد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا