آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

همکاری نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه برای ساخت پهپاد مشترک

وزیر صنایع دفاع جمهوری آذربایجان از قصد باکو و آنکارا برای تولید محصولات صنایع دفاعی مشترک از جمله پهپاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزیر صنایع دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که باکو و آنکارا قصد دارند محصولات صنایع دفاعی را بصورت مشترک تولید کنند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، قلی اف وزیر صنایع دفاع جمهوری آذربایجان اظهار داشت: «قرار است تعمیر تجهیزات نظامی نیز سازماندهی شود. صنعت دفاعی در ترکیه به سرعت در حال توسعه است. حدود ۱۵۰۰ شرکت به تولید سلاح در کشور مشغول هستند. هفت شرکت ترکیه‌ ای در میان ۱۰۰ تولیدکننده صنعت دفاعی جهان قرار دارند».

این مقام ارشد جمهوری آذربایجان افزود: «کار برای توسعه جدیدترین انواع سلاح بومی در حال انجام است. این‌ها شامل پهپادها و همچنین انواع دیگر سلاح‌هایی است که می‌توانند از راه دور اهداف دشمن را هدف قرار دهند.»

جمهوری آذربایجان و ترکیه روابط بسیار گرمی در حوزه‌های مختلف از جمله نظامی دارند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده که پروازهای آموزشی بر اساس برنامه رزمایش مشترک تاکتیکی «عقاب – ۲۰۲۲» در جمهوری آذربایجان با مشارکت ترکیه انجام شده است.

بر اساس این سناریو، خلبانان نظامی وظایف فرار از دفاع هوایی دشمن فرضی، حملات هوایی به اهداف مستقر در زمین و سایر وظایف را با موفقیت انجام دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا