آذربایجاناخبارروسیه

همکاری‌های فنی و نظامی روسیه و جمهوری آذربایجان توسعه می یابد

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با ذاکر حسن‌اف همتای جمهوری آذربایجانی خود در باکو، اظهار داشت: توسعه همکاری فنی و نظامی میان دو کشور نیاز به تنظیم برنامه خاص دارد که برای تنظیم این برنامه تلاش خواهیم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا، شایگو که با حسن‌اف در باره مسائل امنیتی منطقه و خاورمیانه هم گفتگو کرد، افزود: امیدوارم برنامه‌های همکاری مسکو و باکو در زمینه دریای خزر به طور کامل اجرا شود.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در ادامه این دیدار، با توجه به سفر همتای روس خود به باکو که باعث توسعه روابط نظامی میان دو کشور خواهد بود٬ گفت: بخشی از خاک آذربایجان اکنون تحت اشغال است و ساکنان مناطق تحت اشغال که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند٬ نتوانسته اند به خانه‌هایشان بازگردند.

وزیر دفاع روسیه در این سفر از آرامگاه حیدرعلی‌اف رئیس جمهور فقید آذربایجان و قربانیان 20 ژانویه 1990 این کشور بازدید کرد.

– همکاری روسیه و آذربایجان در دریای خزر تقویت می‌ شود

از سوی دیگر٬ آناتولی آنتونف معاون وزیر دفاع روسیه در مورد دیدار شایگو و حسن‌اف به خبرنگاران، گفت: روسیه و آذربایجان همکاری‌های خود را در دریای خزر افزایش خواهند داد و تلاش‌های اعتمادساز در منطقه سرعت خواهد گرفت.

وی با اشاره به افزایش آموزش های افسران آذربایجانی در چارچوب همکاری های دوجانبه٬ تصریح کرد: اکنون 65 افسر آذربایجانی در آکادمی نظامی روسیه مشغول آموزش هستند که 88 افسر به آنان افزوده خواهد شد.

معاون وزیر دفاع روسیه در پایان خاطرنشان کرد: شایگو در باره حضور نظامیان روسیه در عملیات پاکسازی مین در شهر پالمیرای سوریه به حسن‌اف اطلاعاتی ارائه و به باکو پیشنهاد شرکت در این عملیات را داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا