آذربایجاناخبارایران

همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان گسترش می‌یابد

ایران در سالیان اخیر ۳٫۱ میلیارد دلار در آذربایجان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز ، در دیدار سید حسن قاضی زاده هاشمی- وزیر بهداشت- با شاهین مصطفی اف- وزیر اقتصاد آذربایجان- در باکو، ۲ طرف راهکارهای افزایش همکاری های اقتصادی و دارویی را بررسی کردند. وزیر بهداشت قرار است در جریان این سفر از مجموعه دارویی پیراللهی که با سرمایه‌گذاری مشترک ۲ کشور تاسیس شده است دیدن کند.
۲ طرف هم چنین در خصوص سرمایه‌گذاری‌های مشترک بیشتر برای تولید دارو و کسب و کارهای پزشکی به بحث و تبادل نظر پرداختند. آقای هاشمی نیز در این دیدار خواهان ارتقای مناسبات دو کشور شد و بر اهمیت همکاری‌های مشترک تاکید کرد. ۲ کشور در حال تقویت روابط مشترک خود و انجام پروژه‌های اقتصادی مشترک کلان هستند.
طی ۴ سال گذشته ۱۰ دیدار بین سران ۲ کشور و بیش از ۱۰۰ دیدار بین هیات های عالی رتبه انجام شده است و ۴۰ سند همکاری به امضای طرفین رسیده است. ایران ۳٫۱ میلیارد دلار در آذربایجان سرمایه گذاری کرده است و بیش از ۷۰۰ شرکت ایرانی در زمینه های گوناگون چون صنعت، ساخت و ساز، خدمات، ارتباطات، تجارت، حمل و نقل و کشاورزی در این کشور به ثبت رسیده است.
کریدور جنوب به شمال نیز از دیگر زمینه های مهم همکاری بین ۲ طرف است. سال گذشته ۱۹هزار گردشگر آذربایجانی از ایران و ۳۶۳هزار گردشگر ایرانی از آذربایجان دیدن کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا