اخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

همسر نخست وزیر ارمنستان کمپین «صلح برای قره باغ» راه انداخت

هاکوپیان: می خواهم بگویم هیچ سیاست و هیچ منفعت سیاسی، در برابر کشته شدن اجباری جوانان و درد و رنجی که والدین از این مصیبت می برند نمی تواند ارزشی داشته باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آنا هاکوپیان، همسر نیکول پاشینیان و روزنامه نگار شناخته شده ارمنی در جریان سفر خود به مسکو از گالری دولتی “تریتیاک اف” دیدار کرد. بر اساس گزارش رسانه‌های ارمنی وی در جریان این دیدار با گروهی از زنان روسیه که در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فعالیت می‌کردند نیز آشنا شده است.

هاکوپیان در این دیدار به مخاطبین خود خاطر نشان کرده است که اقدام به راه اندازی کمپینی با عنوان “صلح با زنان” با محوریت قره باغ کرده است. وی تاکید کرده است که این پیام به عنوان سخنان یک مادر و همسر تلقی شود.

آنا همچنین هدف از راه اندازی این کمپین را صرفا حمایت از حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ عنوان کرده است.

وی به عنوان بانوی اول ارمنستان در جریان سخنرانی خود اظهار داشته است: من احساس می کنم که منشا و سرچشمه این مناقشه چندان مهم نیست. بلکه آنچه مهم است زندگی انسان هاست و جوانانی که به خاطر این مناقشه قربانی می شوند.

آنا هاکوپیان با اشاره به جنگ ۴ روزه آوریل ۲۰۱۶ گفت: من در آن روزها به عنوان یک روزنامه نگار هم رسانه های آذربایجانی و هم رسانه های ارمنی را پیگیری می کردم. باور کنید زمانی که به چهره سربازان جوان آذربایجانی نگاه می کردم متوجه می شدم که این جوانان فرقی با سربازان ارمنی ندارند. در نگاه آن ها هم می شد هیجان و نگرانی را مشاهده کرد.

همسر پاشینیان که این روزها پسر جوان خود را راهی خط مقدم جبهه قره باغ اشغالی کرده است در ادامه می افزاید: می خواهم بگویم هیچ سیاست و هیچ منفعت سیاسی، در برابر کشته شدن اجباری جوانان و درد و رنجی که والدین از این مصیبت می برند نمی تواند ارزشی داشته باشد.

روزنامه نگار ارمنی در این سخنرانی خود عنوان می کند: نمی توانم به عنوان بانوی اول ارمنستان در این خصوص سکوت کرده و سخنی به زبان نیاورم. وی طرفین درگیری را به حفظ آتش بس به هر شکلی فرا خوانده و از شرکت کنندگان در این نشست خواسته است که برای حفظ جان جوانان در دو سوی خط تماس و به نام صلح به کمپین راه اندازی شده از سوی وی بپیوندند.

هاکوپیان حاضرین در جلسه را برای سفر به ارمنستان و قره باغ اشغالی و رساندن پیام صلح وی فراخوانده است. وی همچنین از زنان حاضر در این نشست خواسته است تا از امکانات خود برای رساندن این پیام صلح به آذربایجانی ها در آن سوی مرز نیز تلاش کنند.

در پایان این جلسه زنان حاضر ضمن حمایت از این پیام صلح، از پیوستن به کمپین و رساندن پیام صلح به منطقه قفقاز جنوبی خبر داده اند.

منبع:آناج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا