آذربایجاناخبار

همزمان با جنایت های آل خلیفه در بحرین و در آستانه روز قدس؛ پاشازاده :روحانیون جمهوری آذربایجان درباره حوادث دیگر کشورها صحبت نکنند

رییس اداره مسلمانان قفقازجمهوری آذربایجان :اگر کمیته دولتی امور گروه های دینی در این باره گزارشی به من بدهد، درباره کسی که این کار را کرده، تدبیر مقتضی اتخاذ خواهم کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا، الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان به روحانیون و امامان جماعت در این کشور دستور داد از سخنرانی درباره رویدادهای سایر کشورها خودداری کنند.
بر اساس این گزارش ، الله شکور پاشازاده به روحانیون و امامان جماعت و سایر خادمان دین درباره پرداختن به رویدادهای سایر کشورها هشدار داد.
رییس اداره مسلمانان قفقاز گفت: « خادمان دین خواه در مصاحبه با رسانه ها و خواه در خطبه های خود فقط درباره رویدادهای (جمهوری ) آذربایجان سخن بگویند و نظر بدهند و از سخن گفتن درباره رویدادهای سایر کشورها خودداری کنند. »
الله شکور پاشازاده تاکید کرد : « سفارش می کنم که فقط درباره رویدادهای (جمهوری) آذربایجان سخن بگویند و نظر بدهند و در امور سایر کشورها دخالت نکنند. در مجموع، دینداران خودسرانه سخن نگویند.»
الله شکور پاشازاده همچنین آخوندها و امامان جماعت را از نام بردن از مذهب و بیان تفاوت سنی و شیعه منع کرد.
پاشازاده گفت : اگر کمیته دولتی امور گروه های دینی در این باره گزارشی به من بدهد، درباره کسی که این کار را کرده، تدبیر مقتضی اتخاذ خواهم کرد.
خبرگزاری آپا همزمان با شروع ماه مبارک رمضان از ممنوعیت برگزاری کلاس های قرآن در منازل شهروندان جمهوری آذربایجان نیز خبر داده بود .
بر اساس این گزارش ، مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان تاکید کرده است ، دایر کردن کلاس های درس قرآن در منازل شهروندان جمهوری آذربایجان ممنوع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا