آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

همراهی رسانه های جمهوری آذربایجان با رسانه های ترکیه در شورشی جلوه دادن دریاداران منتقد ترکیه

رسانه های باکو به تبعیت از رسانه های وابسته به دولت ترکیه، ژنرال های بازنشسته منتقد خروج احتمالی آنکارا از معاهده مونترو را صادر کنندگان «بیانیه شورش» معرفی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذ.نیوز، در پی بازداشت ده تن از امضاء کنندگان بیانیه دریاداران بازنشسته نیروی دریایی ترکیه در خصوص ضرورت پایبندی این کشور به عضویت در معاهده مونترو، ( معاهده تنظیم کننده مقررات عبور و مرور آزادانه کشتی ها از تنگه های آبی متصل کننده دریای مدیترانه به دریای سیاه و نظارت ترکیه بر آن)، رسانه های ترکیه و جمهوری آذربایجان تبلیغات درباره شورشی و کودتا گر بودن این نظامیان پیشین را تشدید کرده اند.
سایت آذ.نیوز نوشت دریاداری که 104 نفر امضاء کنندگان «بیانیه شورش» را رهبری کرده، دریادار آرگون منگین، دستیار رییس حزب «خوب» است.

این سایت خبری جمهوری آذربایجان افزود: «104 دریادار بازنشسته ترکیه با امضای این بیانیه، امنیت ملی و منافع ترکیه را هدف گرفته و به شورش فراخوان داده اند!»
یادآور می شود، در هفته گذشته مصطفی شنتوپ، رییس مجلس ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه می تواند فقط با یک امضاء به راحتی از معاهده مونترو خارج شود. اما، دریادار های بازنشسته نیروی دریایی ترکیه چنین اقدامی را به ضرر حاکمیت ملی و امنیت این کشور دانستند.
حزب حاکم ترکیه فضای تبلیغاتی سنگینی را علیه این دریادار های بازنشسته ایجاد کرده است و حتی احزاب مخالف دولت از جمله حزب جمهوریت خلق نیز مجبور شده اند ابراز نظر این آدمیرال های بازنشسته را تقبیح کنند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا