اخباراردبیلایران

همایش نقش صفویه در احیای هویت ایرانی یک رخداد فرهنگی بزرگ و مؤثر برای استان است

دبیر روز استان اردبیل گفت:در هفته گرامیداشت روز اردبیل همایش نقش صفویه در تقویت اهل بیت و احیای هویت ایرانی، به عنوان یک رخداد بزرگ و مؤثر فرهنگی برای این استان محسوب می‌شود.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، توحید دلاور قوام امروز درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اعلام این‌که اردبیل در تاریخ ایران و اسلام جایگاهی ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: همزمان با سالروز تولد شاه اسماعیل صفوی و استقرار این سلسله هفته بزرگداشت استان برگزار می‌شود.

وی افزود: با حمایت شورای فرهنگ عمومی کشور در تلاش هستیم تا روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی ثبت ملی شده وارد تقویم ایرانی شود.

دبیر روز استان با بیان این‌که در بدو امر دستگاه‌های فرهنگی متولی اجرای این روز بوده اند، ادامه داد: امروزه هدف اصلی نهادهای دولتی بر این بوده است تا پروسه‌ی تصمیم‌گیری و اجرایی برعهده‌ نهادهای مردمی باشد.

دلاور قوام تصریح کرد: با تشکیل دبیر خانه روز اردبیل، نهادهای دولتی در جایگاه پشتیبانی قرار گرفته و نهاد اصلی تصمیم گیری شورای سیاست‌گذاری روز استان اردبیل متشکل از مدیران دستگاه‌های فرهنگی و عده ای از شخصیت‌های حقیقی فعال درحوزه فرهنگی است.

وی گفت: بیش از ۷۰ نفر عوامل اجرایی هفته متشکل از جوانان فعال مدنی و عضو تشکل‌های غیردولتی در برگزاری این بزرگداشت فعال هستند.

دبیر روز اردبیل به همایش نقش صفویه به عنوان یک رخداد بزرگ و مؤثر فرهنگی در استان اشاره کرد و افزود: اجرای بزرگداشت هفته اردبیل دروازه ای برای توسعه فرهنگی و اقتصادی استان محسوب می‌شود.

وی به برگزاری جشن‌های مردمی توسط شهرداری اردبیل، نمایشگاه عکاسی و نقاشی اشاره کرد و گفت: در راستای تاکید بر مباحث محتوایی توسط نهادهای مربوطه، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید تراز اول و چهره‌های داخلی و خارجی تاریخ و هنر شیعه برای جوانان و تشکل‌های غیردولتی از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در هفته بزرگداشت اردبیل است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا