آذربایجاناخبارعمومی

همایش «قدس رمز وحدت وعزت اسلامی» در باکو برگزار شد

همایشی با عنوان «قدس رمز وحدت وعزت اسلامی» با حضور جمعی از اندیشمندان جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در همایش قدس رمز وحدت وعزت اسلامی که در رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در باکو برگزار شد سخنرانان در باره اهمیت روز جهانی قدس ،نقش امام خمینی در عزت بخشی به جهان اسلام ، تلاش دشمنان اسلام برای اختلاف افکنی در بین مسلمانان و ضرورت حفظ وحدت کشورهای اسلامی ،مقاومت درمقابل توطئه های مستکبران و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی و ضرورت اتحاد دنیای اسلام برای آزادی قدس شریف مطالبی بیان کردند.

آقای« جواد جهانگیر زاده » سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان هم در این مراسم با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای به فراموشی سپردن قدس عزیز از اذهان گفت: دفاع از قدس دفاع از آزادی و انسانیت است و اتحاد مسلمانان برای آزادی همه سرزمین های اشغالی مسلمانان ضروری است.
«سیاوش حیدر اف » معاون کمیته دولتی امور تشکل های دینی جمهوری آذربایجان هم در این همایش با اشاره به اینکه اسلام انسان ها را به صلح و آرامش دعوت می کند نسبت دادن تروریسم به اسلام را مردود و توطئه دشمنان اسلام دانست .
شاعران جمهوری آذربایجان نیز در این همایش سروده های خود را درباره قدس و ضرورت اتحاد مسلمانان در شرایط کنونی جهان اسلام قرائت کردند.
در حاشیه این همایش کاریکاتورهایی هم با موضوع شرارت و جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا در قدس اشغالی به نمایش گذاشته شد که با استقبال تماشاگران مواجه شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا