آذربایجاناخبار

هشدار یک آژانس بین المللی بعد از همه پرسی در آذربایجان؛ احتمال تاسیس احزاب مخالف پنهان توسط دولت

ادعای این آزانس بین المللی نتایج مختلفی بین سیاست مداران و تحلیلگران آذری داشته است و آنان در تایید یا ردّ موضوع صحبت کرده‌اند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آژانس بین الملی “Global Risk Insights چشم انداز مخاطرات جهانی” مقاله‌ای در رابطه با همه پرسی تغییر قانون اساسی کشور درج نموده است. در این مقاله آمده است که اعتراضات مردمی پس از برگزاری این همه پرسی در جمهوری آذربایجان گسترش خواهد یافت. از این رو، احتمال تاسیس “احزاب مخالف پنهان” در آذربایجان از سوی حکومت زیاد است تا بدین وسیله جلوی اعتراضات گسترده گرفته شود.
ادعا و پیش بینی این آزانس بین المللی نتایج مختلفی بین سیاست مداران و تحلیلگران آذری داشته است و برخی در تایید یا ردّ موضوع صحبت کرده‌اند.
آقازاده رییس حزب “امید” آذربایجان در این خصوص می گوید:” من با این ادعا اصلا موافق نیستم و فکر نمی کنم که در کشور ما حزبی مورد استفاده دولت بوده باشد. اصولا من چنین ادعایی را برای آذربایجان عملی نمی بینم.”
اما برخی نظیر میهمان علی اف رییس خبرگزاری توران در این خصوص نظری متفاوت دارد و میگوید:” قبلا نیز شبیه این مطلب را یکی از تحلیل گران مسایل سیاسی خارجی گفته بود. آنها آذربایجان را بهتر از ما می شناسند. اینگونه پیش بینی ها از سوی موسسات غربی مطرح می شود. حتما مشکلی وجود دارد که آنها نیز اینگونه پیش بینی نموده و هشدار می دهند. امروز مشکل موجود در آذربایجان مربوط به دولت و احزاب مخالف نبوده، بلکه مربوط به حکومت و مردم می باشد. امروز کشور نیازمند اصلاحات جدی و سریعی می باشد که اگر صورت نگیرد، مشکلات جدی را پیش رو خواهیم داشت.”
در این بین بنظر می‌رسد با قبولاندن قانون اساسی جدید برای مردم که می شود گفت الهام علی اف برای خود و خانواده اش برای سومین بار تغییر داد، دیگر عملا مخالف دولتی باقی نخواهد ماند و همه یک به یک از صحنه خارج خواهند شد و دولت مجبور خواهد بود ولو برای گرفتن ژست دموکراسی هم که شده این قبیل اقدامات را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا