آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

هشدار پوتین در خصوص افزایش تهدیدهای خارجی علیه امنیت کشورهای شوروی سابق

پوتین مطرح کرد: کشورهای شوروی سابق با افزایش بی شمار تهدیدهای خارجی علیه امنیت خود روبرو هستند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جریان سخنرانی در نشست غیررسمی با رهبران کشورهای مستقل همسود در سن پترزبورگ تاکید کرد، درحالیکه عاملان منطقه‌ای گاه عقاید متفاوتی از یکدیگر دارند اما آماده همکاری برای حل مناقشات هستند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: این حلقه دوستانه یک دلیل برای آمادگی کشورهای عضو است که با روحیه واقعی شراکت استراتژیک، منفعت مشترک و رعایت منافع تمامی کشورها همکاری داشته باشند.

پوتین بر نقشی که سازمان کشورهای مستقل همسود در حمایت از امنیت و ثبات منطقه ایفا می‌کند، تاکید کرد و گفت: متاسفانه چالش‌ها و تهدیدها در این حوزه که عمدتا از خارجی است، هر سال در حال افزایش است. آژانس‌های اطلاعاتی این نهاد و سایر نهادهای امنیتی در تماس‌های نزدیک هستند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین اذعان داشت که کشورهای عضو مستقل همسود گاهی اوقات گرفتار تنش می‌شوند. با این حال، ما آماده‌ایم و تمایل به همکاری داریم. حتی اگر مشکلات و مسائل پیش بیاید ما برای حل آنها به روش خودمان و در داخل این سازمان مشتاق هستیم و به یکدیگر آرامش و کمک می‌دهیم.

به گفته پوتین، تعمیق همکاری بین کشورهای عضو بر اساس خط مشی منافع بنیادین مردم این کشورهاست و به مقابله با مشکلات اقتصادی و اجتماعی و مشارکت در امنیت منطقه‌ای کمک می‌کند.

پوتین همچنین به این نکته اشاره کرد که اعضای کشورهای مستقل همسود روابط تاریخی و فرهنگی زیادی دارند و زبان روسی یک نیروی متحد کننده قدرتمند است که کشورهای چند ملیتی ما را گردهم می آورد.

اظهارات رئیس جمهوری روسیه پس از آن بیان شد که وی غرب را به «طرح سناریوهایی برای دامن زدن به درگیری‌های جدید» در فضای پس از شوروی در تلاش برای دنبال کردن «سیاست دیکته در تمامی زمینه‌ها» متهم کرد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا