آذربایجاناخبارایران

هیچ مساله ای بین ایران و جمهوری آذربایجان وجود ندارد

مدیر بخش سیاسی و اجتماعی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان در اظهار نظر پیرامون بسته شدن مرز بیله سوار گفت: هیچ مساله ای بین باکو و تهران وجودندارد .

به گزارش مركز فرهنگي قفقاز، مدیر بخش سیاسی و اجتماعی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان گفته است که بین ایران و جمهوری آذربایجان در ارتباط با مسائل بین المللی، منطقه ای و دوجانبه مشکلی وجود ندارد.
علی حسن اف همچنین گفته است که سوء تفاهمات ایجاد شده در ارتباط با گذرگاههای مرزی قابل حل است و ارگانهای مربوطه بطور قطع در رابطه با مسایل بوجود آمده در وضعیت مرزی ایران و جمهوری آذربایجان توضیح خواهند داد.
در پی اقدام یک جانبه جمهوری آذربایجان در بستن مرز پلدشت – شاه تختی به بهانه تیراندازی مشکوک در آن منطقه و پس از آنکه تلاش طرف ایرانی برای حل و فصل مشکل بی نتیجه باقی ماند ، مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز از عصر پنجشنبه مرزهای بیله سوار و جلفا را مسدود اعلام کرد.
یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو دیروز با اشاره به بازگشایی مجدد گذرگاه مرزی پلدشت – شاه تختی در پی ملاقات مسوولان مرزبانی دو کشور به خبرنگار ایرنا گفت : مذاکرات برای رفع حل مشکل پایانه های مرزی بیله سوار و جلفا نیز ادامه دارد.
وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رعایت حال آن دسته از مسافران آذری که به علت اتمام مدت اقامتشان در ایران ناگزیر به بازگشت به میهن شان بوده اند ، تسهیلات لازم را برای خروج از پایانه مرزی بیله سوار به آنها داده است.

انتهاي پيام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا