اردبیل

اجتماع حسینیان اردبیل تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری اجتماع بزرگ حسینیان در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در این استان خبر داد.

به گزارش مركز فرهنگي قفقاز، حجت الاسلام مهدی ستوده در جلسه هماهنگی رؤسای محلات و هیئت های عزاداری در اردبیل اظهار کرد: این اجتماع عظیم در پایتخت تشیع و حسینیت کشور از ساعت 13 عصر تاسوعای حسینی و 15 عصر غمگین یوم عاشورا با حضور دسته جات عزاداری برگزار می شود.

وی گفت: برای چهارمین سال متوالی است که این اجتماع عظیم در گرامیداشت ایام عزاداری ماه محرم و به دور از هرگونه پراکندگی دسته جات عزاداری در قالبی منظم و آراسته برگزار می شود که انتظار است اهالی حسینی اردبیل در این اجتماع عظیم که از رسانه های داخلی و خارجی پخش می شود اوج غیرت و عزت شیعی را در وفای به مکتب امام حسین (ع) نشان دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل عزاداری اردبیلی ها را از جهت کیفی و کمی در دنیا ممتاز و دارای شاخصه های معنوی و ارزشی غنی توصیف کرد و گفت: در مراسم امسال با همکاری محلات شش گانه اردبیل و از بین 40 مداح توانمند این شهر 11 مداح و مرثیه سرا اجرای برنامه دارند.

ستوده بیان کرد: علاوه بر مرکز استان در سایر شهرها نیز اجتماع حسینیان برپا می‌شود که شبکه سبلان قرار است در پخش و تولید برنامه های زنده و همچنین تهیه کلیپ هایی از این مراسم اقدامات لازم را انجام داده تا در بازپخش آن بتوانیم توانمند عمل کنیم.

اما در ایام محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی بازار احسان و نذری در اردبیل داغ است به‌طوری‌که در بسیاری از مناطق شهری و روستایی مردم با وقف احسانات و نذورات خود به استقبال این ایام پرفضیلت رفتند.

روستای آراللو از روستاهای معروف و مشهور در اردبیل است که اهالی آن از نخستین روزهای محرم تا اربعین حسینی با تهیه و توزیع احسانات سعی می کنند رسم دیرین گذشته ها را احیا کنند.

مردمان این منطقه هر روز با تهیه احسان و غذاهای گرم از میهمانان و مسافران و عزاداران حسینی پذیرایی می کنند بطوریکه به گفته اهالی منطقه همه ساله در میزان احسانات و نذورات بطور چشمگیری افزوده می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا