آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

پاشینیان از پاسخ باکو به پیشنهادات ایروان خبر داد

نخست وزیر ارمنستان ضمن اشاره به دریافت پاسخ پیشنهادات ایروان از جمهوری آذربایجان، گفت: باکو تلاش می‌کند تا با توافق صلح احتمالی، خواسته‌های ارضی را به ارمنستان تحمیل کند، اما اینها خط قرمز ایروان است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در یک نشست خبری اعلام کرد: جمهوری آذربایجان چند روز پیش به پیشنهادهای ارسالی ایروان در اواسط فوریه در خصوص متن توافقنامه صلح پاسخ داد، اما باکو تلاش دارد تا خطوط قرمز ارمنستان را زیر پا بگذارد.

نخست وزیر ارمنستان در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: طرف ارمنی پیشرفت هایی را در این روند می بیند، اما این پیشرفت، مشکلات اساسی را نیز آشکار می کند. باکو تلاش می‌کند تا با توافق صلح احتمالی، خواسته‌های ارضی را به ارمنستان تحمیل کند، اما اینها خط قرمز ایروان است.

پاشینیان افزود: آذربایجان همچنین در تلاش است تا برای جلوگیری از دستیابی ارمنستان به سیستم تضمین امنیت، پاکسازی قومی در قره باغ را دنبال کند که غیرقابل قبول است.

وی از اولویت‌های ایروان به ایجاد مکانیسم گفت‌وگو بین ساکنان ارمنی منطقه قره باغ و باکو اشاره کرد و پیشنهاد فرستادن یک هیئت حقیقت یاب به قره باغ را داد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا