آذربایجاناخبارترکیه

سفیر ترکیه: “مردم ترکیه و آذربایجان به صورت غريزى عاشق یکدیگر هستند”

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،اسماعیل آلپر جوشکون، سفیر ترکیه در آذربایجان امروز در نشستی که به همت سفارت ترکیه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد استقلال آذربایجان توسط جوانان این کشور و ترکیه در محل دانشگاه آدا در باکو برگزار شد٬ با اشاره به پیشرفت چشمگیر آذربایجان در زمينه زیرساخت، روبنايی و نیروی انسانی متخصص طى مدتی کوتاه گفت: “مردم آناتولی به صورت غريزى به آذربایجان عشق می ورزند؛ هر اتفاق مثبت و منفی در ترکیه یا آذربایجان، از سوی مردم هر دو کشور با واکنش مشابه روبه رو می شود. برادری این دو کشور تصادفى و مقطعى نیست”.

وی در ادامه افزود: “نتایجی که ترکیه و آذربایجان با همکاری هم به دست آورده اند از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر از منظر انرژی مشترک و پروژه های حمل ونقل نگاه کنیم، شاهد حضور آذربایجان در ردیف اول اولویت های سیاست خارجی ترکیه خواهیم بود”.

درهمین راستا٬ پروفسور حافظ پاشا اف، معاون وزیر امورخارجه آذربایجان نیز با یادآوری حمایت ترکیه از آذربایجان در سال های اول بعد از استقلال خاطر نشان کرد: سفارتخانه های ترکیه همواره با روی باز از سفیران آذربایجان که پس از استقلال کشور در پی معرفی خود به تمام جهان بودند، استقبال کردند.

از سوی دیگر پروفسور سلطان اف رئیس دانشکده روابط بین الملل در آذربایجان نیز با بیان اینکه روابط بسیار خوبی میان دو کشور وجود دارد تصریح کرد: در سیاست خارجی آذربایجان؛ هیچ کشوری مهم تر از ترکیه وجود ندارد.

گفتنی است در این نشست علاوه بر سفیر ترکیه در باکو٬ پروفسور حافظ پاشا اف، معاون وزیر امورخارجه آذربایجان و رئیس دانشگاه آدا٬ پروفسور النور سلطان اف، رئیس دانشکده روابط بین الملل- ابراهیم یلدریم، مدیر مرکز فرهنگی یونس امره ترکیه در باکو و جمعی از اساتید و دانشجویان شرکت کردند.

این نشست با گفت و گو و تبادل نظر میان اساتید دانشگاه و دانشجویان ادامه یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا