آخرین اخبارآذربایجاناخبارایران

توسعه روابط بین پارلمانی ایران و جمهوری آذربایجان بررسی شد

در دیدار روز سه شنبه “سید عباس موسوی ” سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و ” صاحبه غفاراوا ” رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان توسعه روابط بین پارلمانی دو کشور بررسی شد .

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از واحد مطبوعاتی مجلس ملی جمهوری آذربایجان ، غفاراوا طی سخنانی در این دیدار با اشاره به این که جمهوری آذربایجان و ایران دو همسایه دوست هستند ، گفت : ارزشهای تاریخی ، فرهنگی و معنوی که ما را به یکدیگر می پیوندد ، شرایط خوبی برای توسعه روابط فیمابین فراهم کرده است .

رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان افزود : گفتگوی سیاسی سطح بالا میان جمهوری آذربایجان و ایران به روابط اقتصادی فیمابین تاثیر مثبت داشته و حجم گردش تجاری دو کشور بیش از پیش افزایش می یابد و ظرفیت های موجود در این زمینه امکان می دهد تا به شاخص های بالاتری در حوزه های اقتصادی دست یابیم .

غفاراوا با اشاره به نقش مجالس جمهوری آذربایجان و ایران در توسعه روابط دو کشور ، فعالیت گروههای دوستی بین پارلمانی را قابل تقدیر خواند .

بنا به این گزارش ، موسوی نیز علاقه خاص جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد و گفت : ایران در جنگ اخیردر قره باغ از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت کرده است.

وی در این ارتباط آزادسازی سرزمینهای جمهوری آذربایجان در قره باغ را تبریگ گفت .

به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران روابط بین مقامات دو کشور به تعاملات فیمابین در حوزه های اقتصادی ، فرهنگی و بشردوستانه تاثیر مثبت داشته و همکاری هایفیمابین وارد مرحله جدیدی شده است .

در این دیدار در باره چشم انداز توسعه روابط بین پارلمانی و دیگر مسایل مورد علاقه متقابل تبادل نظر شد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا