اخبارقفقاز جنوبیقفقاز شمالی

هدف پوتین از تأسیس وزارت قفقاز چیست؟

بر اساس گزارش این روزنامه، ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه به تازگی ” لو کوزنتسوف ” را به عنوان مسؤول وزارت توسعه قفقاز شمالی منصوب نموده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آزادلیق ، بر اساس گزارش این روزنامه، ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه به تازگی ” لو کوزنتسوف ” را به عنوان مسؤول وزارت توسعه قفقاز شمالی منصوب نموده است. حساس و پر اهمیت بودن منطقه شمال قفقاز برای روسیه بر کسی پوشیده نیست. به همین خاطر در طول تاریخ شاهد نظارت روسیه بر این منطقه بوده ایم. روسیه پس از حوادث اوکراین هم اکنون نگران وضعیت همین منطقه می باشد.

وفا قلی زاده ” تحلیلگر سیاسی در همین خصوص می گوید: «اگر با ایجاد چنین وزارتخانه ای مشکل حل می شد، این کار خوشبختی بزرگی بود. قفقاز شمالی همواره برای امپراطوری روس مشکل ساز بوده است. همیشه ملت های این منطقه اسلحه به دست گرفته و با حکومت روسیه جنگ کرده اند. به نظر من تأسیس این وزارتخانه مشکلی را حل نخواهد کرد. حل این مشکل فقط در گرو اعطای آزادی به ملت های قفقاز می باشد… و اگر منظور از ایجاد این وزارتخانه حل مشکلات اقتصادی قفقاز شمالی بوده باشد، راه حل این مشکل نیز فقط به دست ملت های همین منطقه می باشد

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا