آذربایجاناخبارایران

همکاری ایران و آذربایجان برای مقابله با اندیشه‌های ضاله وهابیت

رایزنی فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان و کمیته امور دینی این کشور برای مقابله با تفکر وهابیت با چاپ و ترجمه کتاب با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید‌ابراهیم ابراهیمی‌نائید، رایزن فرهنگی ایران در آذربایجان و مبارز قربانلی، رئیس کمیته امور دینی این کشور، در خصوص گسترش همکاری‌ها دیدارهایی انجام دادند.
در این دیدارها ضمن مرور تصمیمات اتخاذ‌شده در سفر اخیر مبارز قربانلی به ایران، بر گسترش همکاری‌های رایزنی فرهنگی کشورمان و کمیته امور دینی آذربایجان تأکید شد و موافقت‌های به عمل‌آمده در دیدار مبارز قربانلی با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مسئولین کشورمان، مورد بررسی قرار گرفت. 
همچنین در یکی از این دیدارها، درباره همکاری و مشارکت رایزنی فرهنگی ایران و کمیته امور دینی آذربایجان برای ترجمه و چاپ کتاب‌های مورد‌نظر طرفین توافقاتی حاصل و مقرر شد که کتب‌ کمیته امور دینی این کشور، «وهابیت، مبانی فکری و کارنامه عملی»، «جدال احسن (نقد و بررسی شبهات وهابیان)» و «پلورالیسم دینی یا کثرت‌گرایی» از تألیفات آیت‌الله جعفر سبحانی، توسط کمیته امور دینی آذربایجان و با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در این کشور، به زبان آذری ترجمه و چاپ شوند.
همچنین مقرر شد که کتاب‌های «پاسخ جوان شیعی به پرسش‌های وهابیان» تألیف محمد طبری، «زمینه‌های فکری ـ سیاسی جریان بعثی تکفیری داعش» به اهتمام محمداسماعیل نباتیان و مختار شیخ حسینی و «رحمت نبوی، خشونت جاهلی» تألیف صابر اداک، توسط رایزنی فرهنگی ایران به زبان آذری ترجمه و چاپ شوند.
از دیگر توافقات به عمل آمده این است که رایزنی فرهنگی ایران نسبت به ترجمه کتاب «معرفی مساجد جمهوری آذربایجان» به زبان فارسی اقدام و برخی از مساجد را که در کتاب فعلی موجود نیست، به آن اضافه کند.
همچنین مقرر شد که کتاب‌های مورد نظر رایزنی فرهنگی ایران برای ترجمه به زبان آذری به کمیته امور دینی(مرجع قانونی بررسی و صدور مجوز برای چاپ کتاب در جمهوری آذربایجان) معرفی شود تا در اولین فرصت نسبت به صدور مجوز برای ترجمه و چاپ آنها، اقدام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا