آذربایجاناردبیل

بارور کردن توانمندی های اردبیل با استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت:‌ ظرفیت گردشگری سلامت می‌تواند توانمندی‌های استان اردبیل را به معنای واقعی به ظهور و بروز حقیقی برساند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقازبه نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، محسن پاک‌آیین در دیدار هیئت‌های تجاری و گردشگری اردبیل اظهار داشت:‌ یکی از ظرفیت‌های عظیمی که استان اردبیل می‌تواند در بارور کردن آن و استفاده بهینه از این ظرفیت موفق عمل کند، توانمندی بخش گردشگری است که بسیاری از حوزه‌های آن مغفول مانده است.

وی نزدیکی و همجواری استان اردبیل با جمهوری آذربایجان و ضرورت تقویت و توسعه روابط با کشور همسایه را یادآور شد و تصریح کرد: این ظرفیت خوبی است که بیماران و افراد مبتلا به درد و آلام به جمهوری اسلامی ایران سفر کنند که این خود می‌تواند مقدمه توسعه گردشگری و توریسم خارجی باشد.

پاک‌آیین خاطرنشان کرد: امروز گردشگری سلامت از جمله رویکردهای صنعت گردشگری دنیا است که با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شده و همچنان توانمندی در این حوزه به چشم می‌خورد.

این مسئول وجود پزشکان متخصص، حاذق و صاحب امکانات پیشرفته را یادآور شد و اضافه کرد: این خود می‌تواند عامل و عنصر تشویقی برای حضور گردشگران متعدد باشد.

وی ضرورت توسعه و راه‌اندازی بخش‌های مختلف بیمارستانی و مراکز تخصصی را در پذیرش و مداوای بیماران آذری یادآور شد و بیان کرد: آینده حوزه توریسم درمانی استان اردبیل بسیار روشن و شاخص است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در ادامه گفت: هیئت گردشگری استان اردبیل با سفری که به آذربایجان کردند در مسیر تقویت روزافزون راه حل‌هایی هستند تا جذب و جلب گردشگران تقویت شود.  هیئت تجاری، گردشگری اردبیل که با همراهی فعالان بخش گردشگری سلامت و به سرپرستی دبیر اتاق تعاون استان و جمعی از متخصصان به آذربایجان صورت گرفت فرصتی را فراهم کرد تا از کلینیک فوق تخصصی پزشکان ایرانی تبریز مهر باکو بازدید شده و با امکانات این مرکز تخصصی در سه طبقه و بیش از دو هزار متر مربع بهتر و بیشتر آشنا شدند.

اما رایزن بازرگانی سفارت ایران در باکو نیز در سخنانی یکی از قطب‌های گردشگری کشورمان را سرعین و اردبیل خطاب کرد و گفت: وجود هتل‌های متعدد، اقامتگاه‌ها و مراکز پذیرایی‌کننده نشان می‌دهد که این استان توان و قدرت بیشتری را در مسیر جلب و جذب گردشگران و توریسم بیشمار دارد.

سید فرج شهیدی افزود: استان اردبیل در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به ویژه سرطان از امکانات خوبی برخوردار است و ضرورت ایجاد تسهیلات لازم از جمله هتل‌های جدید و تسهیل در رفت و آمدهای زمینی و هوایی برای بیماران از خواسته‌ها و مطالبات اصلی گردشگران خارجی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا