آذربایجاناخبار

نماینده مجلس باکو: اسلام رایج در جمهوری آذربایجان ربطی به اسلام حضرت محمد(ص) ندارد

­یک عضو کمیته حقوق بشر مجلس جمهوری آذربایجان که در اهانت به اعتقادات اسلامی مردم جمهوری آذربایجان شهرت دارد، گفت : ” اسلام موجود در ( جمهوری ) آذربایجان با اسلامی که حضرت محمد (ص) تبلیغ می کرد و دین اخلاق حسنه بود، هیچ ارتباطی ندارد.”
به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ” مدراتور” ، فاضل مصطفی درباره پیشنهاد معاون اداره مسلمانان قفقاز برای تدریس اسلام در مدارس جمهوری آذربایجان گفت : ” آگاهی بخشی دینی در (جمهوری) آذربایجان ، یکی از مسایل ضروری است. اما، کدام دین؟ اگر منظور ، دین سنتی است که در جمهوری آذربایجان رایج است، تبلیغ این دین موجب نفرت از اسلام واقعی خواهد شد. زیرا ، اسلام موجود در ( جمهوری ) آذربایجان با اسلامی که حضرت محمد (ص) تبلیغ می کرد و دین اخلاق حسنه بود، هیچ ارتباطی ندارد. ”
فاضل مصطفی گفت : ” صاحبان این نوع درک ساختگی از دین ، بطور بالقوه به عنوان تروریست یا عزدارانی که به خودشان صدمه وارد می کنند، تربیت خواهند شد. برای دولت و ملت ( جمهوری ) آذربایجان ، هم اعضای داعش و هم کسانی که به نام دین خود را می زنند و گریه و زاری می کنند، بطور مساوی خطرناک هستند. برای ما نسلی دارای درک سالم دینی و فکری نو لازم است. به همین علت، در مرحله کنونی بهتر است افکاری از قرآن که انسانیت را القاء می کنند، در قالب کتاب ” اطلاعات زندگی” در مدارس تدریس شوند. هدف از آگاهی بخشی دینی، تربیت افراد دیندار نیست، بلکه هدف آن ایجاد انسان های دارای اطلاعات دینی و پایبند به تساهل و ارزش های نوین است.”
پیش تر، فواد نوراله اف، معاون اداره مسلمانان قفقاز در همایش ” نقش عامل آموزش دینی در تبلیغ ارزش های معنوی” در باکو گفته بود : ” اگر دین ( اسلام ) در مدارس جمهوری آذربایجان تدریس نشود، پشیمان خواهید شد و در آینده خواهید دید که شمار زیادی از جوانان به سازمان هایی نظیر داعش پیوسته اند. زیرا، فکر آنها از همان دوره تحصیل در مدرسه مسموم می شود. کسانی که آموزش سالم دینی نبینند، می توانند طرفدار دشمن باشند. اما، اگر اطلاعات دینی تدریس شود، کودکان به درستی تربیت خواهند شد. ”
معاون اداره مسلمانان قفقاز افزوده بود : ” در مدارس، علومی نظیر فیزیک و ریاضیات تدریس می شوند. من نیز طرفدار این نیستم که به دانش آموزان فقط دین اسلام آموزش داده شود.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا