آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

الهام علی اف: از این پس روابط با ایران در تمامی بخش ها توسعه خواهد یافت

 الهام علی اف پس از دیدار با دکتر رییسی در جمع خبرنگاران گفت: از این پس روابط جمهوری آذربایجان با ایران در تمامی بخش ها توسعه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ینی مساوات، الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان پس از دیدار با ابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد به خبرنگاران گفت: « به مثابه دوست و برادر، درباره روابط ایران – آذربایجان تبادل نظر کردیم. تصمیم گرفتیم که پس از این، روابط ایران – آذربایجان در تمامی بخش ها در مسیر ارتقاء توسعه یابد.»
علی اف گفت: « ملت هایمان برادرند، کشورهایمان برادرند و مسایلی که امروز مذاکره شدند یک بار دیگر نشان می دهد که روابط ایران – آذربایجان در سطح خیلی عالی قرار دارد! سند توافق درباره شروط ترانزیت گاز از اراضی جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید. این نیز اهمیت زیادی دارد. این، یک سند تاریخی است. یک بار دیگر از این حکایت می کند که روابط ایران – آذربایجان تا چه حد عمیق است. آذربایجان گاز ترکمنستان را از طریق ایران خریداری خواهد کرد. این، برای همکاری سه جانبه بستر مناسبی است و نیت ما را نشان می دهد. این سند از نظر اقتصادی و امنیت انرژی نیز خیلی اهمیت دارد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا