آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

دل نوشته ابوالفضل بنیاداف درباره واقعه نارداران

ابوالفضل بنیاداف یکی از محبوسین واقعه نارداران دل نوشته ای را در خصوص وقایع 26 نوامبر نارداران نوشت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دل نوشته ابوالفضل بنیاداف به شرح زیر تقدیم می گردد.

شاید خود مقایسه اشتباه باشد.
از وقایع 26 نوامبر نارداران یک سال دیگر گذشت. هنوز چند سوال درباره این جنایت آشکار و جنایتکارانی که آزادانه و مغرورانه پرسه می زنند، بی جواب مانده است. هر سال با قدری آشکارسازی این واقعه، نه تنها در جمهوری آذربایجان که با انداخته شدن پرده های سیاه بر روی این واقعه برای فریب دادنش تلاش شده، بلکه در ظاهر دموکراسی غربی سیاست جمهوری آذربایجان نیز حقیقت آشکارتر می شود. این، چیزی جز سندروم ترس ناشی شده از رویکرد ناشیانه و خراب و اقدامی بی درایت نبود.
سال ها مبارزه و مقاومت، این حرکت را بطور کامل ورشکسته کرده است.

در همین جا متذکر می شوم که چند روز پیش یکی از ارامنه به سمت سربازان ما در پاسگاه آذربایجان نارنجک پرتاب کرد. در حادثه مجروح شدن دو تن از سربازانمان براثر انفجار نارنجک پرتاب شده، دو لحظه عجیب توجه مرا جلب کرد. سربازی که از مافوق خود فرمان پاسخ مناسب به ارمنی پرتاب کننده نارنجک را دریافت نکرد و جنایتکاری که پس از این حادثه به ارمنستان تحویل داده شد.

سپس، مقامی که دستور تیراندازی به شهروندان دست خالی نارداران را صادر کرد و قاضی که با علم به بی گناهی شهروندان جمهوری آذربایجان، آنها را در بازداشت نگه داشت.
دو تناقض: اینطور نیست؟ وقتی که یک سرباز ارمنی به پست او حمله و نارنجک پرتاب می کند، نمی تواند نه دستور شلیک تلافی جویانه و نه دستور دستگیری او را بدهد. حال آنکه تمامی جهان عمل آن ارمنی را سرزنش و محکوم کرد. اما، تیراندازی و کشتن شهروند دست خالی در مقابل چشمان خانواده و فرزندانش و بازداشت و زندانی کردن او برای چندین سال، یک تناقض است.

شاید خود این مقایسه درست نبود. نمی دانم…
امروز سالگردی دیگر برای حادثه نارداران بود.

ابوالفضل بنیاداف
عضو هیئت مدیره جنبش اتحاد مسلمانان

لازم به ذکر است ابوالفضل بنیاداف در پی هجوم نیروهای امنیتی در ۲۶ نوامبر سال ۲۰۱۵ به مجلس عزای دینداران در قصبه نارداران، مجروح و از سوی پلیس دستگیر شد. اما با این حال بعد از مدتی با نظارت پلیس آزاد شده بود، ولی بر اساس تصمیم دادگاه در سال ۲۰۱۸ به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا