آذربایجاناخبارایرانعمومی

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی: قره باغ متعلق به جمهوری آذربایجان و اسلام است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در احترام به تمامیت ارضی کشورها تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران نباید موضوع گیری های بر خلاف سیاست اصولی کشور در قبال اشغال قره باغ صورت گیرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، محمدحسین فرهنگی در واکنش به حاشیه های سفر نخست وزیر ارمنستان به تهران به خبرنگار «نصر»، گفت: در عین حال که ما باید با همه همسایه ها روابط داشته باشیم، اما در این موضوع باید توجه شود که جمهوری آذربایجان و یک کشور مسلمان و شیعه است و مسئولان وزارت خارجه باید حساسیت های موجود در مورد سفر نخست وزیر ارمنستان را در نظر می گرفتند.

وی با اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در احترام به تمامیت ارضی کشورها تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران نباید موضوع گیری های بر خلاف سیاست اصولی کشور در قبال اشغال قره باغ صورت بگیرد.

فرهنگی افزود: مردم آذربایجان هم در کشورمان نسبت به موضوع اشغال قره باغ حساسیت به جایی دارند و سهل انگاری مسئولان امر در برگزاری میتینگ نخست وزیر ارمنستان در تهران موجب حساسیت و ناراحتی آنان شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس هم در این زمینه حساس هستند، گفت: وزارت خارجه قطعاً در این زمینه باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در پایان گفت: قره باغ متعلق به جمهوری آذربایجان و اسلام است و این منطقه باید به آذربایجان بازگردد.

منبع: خبرگزاری نصر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا