آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

نماینده تبریز در مجلس: دو سوی ارس هویت ایرانی دارند

نماینده تبریز در مجلس گفت: تاریخ گواهی می دهد آنهایی که آن سوی ارس هستند به ایران تعلق داشتند چنانچه بحث یکپارچگی وجود داشته باشد آنها باید به ایران بپیوندند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: در شرایطی که با ضعف سیاست خارجی روبرو هستیم هر انسان بی‌ارزش به خود اجازه میدهد تا اراجیفی را سر هم کند ولی آنچه که روشن است در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی که سیم‌خاردارهای این کشور برچیده شد شاهد این بودیم که جمع کثیری از آذربایجانی ها از آن سوی ارس خود را به رود ارس میزدند تا به ایران بیایند.

وی ادامه داد: دلبستگی و وابستگی آن سوی ارس به این سوی ارس بیشتر است . آنها به این سو تعلق دارند، کسی از این سوی ارس خود را به آن طرف رودخانه نرساند. این موضوع حاکی از این است که دو سوی ارس هویت ایرانی دارند.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلاتی که در حال حاضر در کشور ما وجود دارد سبب شده تا زبان بیگانگان بر روی ما دراز شود. از رییس جمهور آمریکا که مدعی است ایران را آزاد خواهد کرد، گرفته تا رییس جمهور فرانسه که حرکت اعتراضی مردم را انقلاب توصیف میکند و الهام علی اف که قصد خودنمایی دارد، همگی جزو بیگانگان هستند.

بیگی در ادامه گفت: انتظار ما این است که استحکام وحدت ملی و ایجاد قدرت که برخواسته از اراده مردم است باید هرچه زودتر محقق شود تا هرچه زودتر جواب یاوه‌گویان را با خواست مردم بدهیم، تا زمانیکه که آنها فکر میکنند مشت آهنین مردم صورت نخواهد گرفت طبیعتا هر رجزخوانی‌ای خواهند کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دست را به بدن پیوند می زنند یا بدن را به دست؟ خاطرنشان کرد: تاریخ گواهی می دهد که آنها به ایران تعلق داشتند، چنانچه بحث یکپارچگی وجود داشته باشند آنها باید به ایران بپیوندند.

منبع: منیبان

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا