آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

ارمنستان։اقدامات جمهوری آذربایجان صلح منطقه را بر هم می‌زند

وزارت خارجه ارمنستان با انتشار اطلاعیه‌ای در محکومیت برخی اقدامات جمهوری آذربایجان تاکید کرد اقدامات جمهوری آذربایجان صلح و امنیت منطقه را بر هم می‌زند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وزارت امور خارجه ارمنستان با انتشار اطلاعیه‌ای در محکومیت برخی اقدامات جمهوری آذربایجان با تاکید بر این مطلب اعلام کرده که نیرو‌های جمهوری آذربایجان در نزدیکی‌های مناطق یراسخ، مناطق مرزی استان سیونیک و استان گقارگونیک ارمنستان با اجرای عملیات نظامی علیه ساکنان این مناطق، آرامش آنان را سلب می‌کنند.
وزارت امور خارجه ارمنستان با اشاره به این که در نتیجه اقدامات نیرو‌های جمهوری آذربایجان در دو روز گذشته یک نظامی ارمنی کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است، اعلام کرد اقدامات جمهوری آذربایجان تمامیت ارضی ارمنستان را تهدید می‌کند.
بنابر اعلام وزارت امور خارجه ارمنستان هدف تلاش‌های جمهوری آذربایجان به بن بست کشاندن گفتگو‌ها برای استقرار صلح و ثبات در منطقه قفقاز جنوبی است.
بر اساس همین گزارش، نیرو‌های ارمنستان از هیچ تلاشی در جهت حفظ تمامیت ارضی کشورشان فروگذاری نخواهند کرد.
روابط میان دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) از سال ۱۹۹۱ با آغاز جنگ قره باغ ببن آن‌ها به تیرگی گرایید.
این مناقشه به طور ناگهانی در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید و پس از ۴۴ روز مناقشه خونین سرانجام در دهم نوامبر ۲۰۲۰ با امضای توافقی میان باکو- ایروان و با وساطت روسیه و امضای توافق صلح قره باغ به پایان رسید.
یکی از مفاد این توافق نامه بازگشایی زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی بین دو کشور است.
این در حالی است که تنش‌های مرزی بین دو کشور به قوت خود باقی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا