آذربایجاناخبار

نظر کارشناس آذری در خصوص افزایش احتمالی اقدامات تروریستی در آذربایجان

«خطر ترور برای آذربایجان افزایش یافته است»
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات، صلح الدین اکبر رییس «حزب دموکرات های آزاد آذربایجان» در مصاحبه اخیر خود گفته است: «می گویند قرار است که طی ماه مارس در کابینه و بخش های اجرائی کشور اصلاحات اساسی صورت بگیرد. اما من در این زمینه خیلی خوشبین نیستم. پس از افت ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی، مشکلات مردم آذربایجان زیاد گردید و در اواخر سال گذشته حکومت متوجه گردیدکه قادر به انجام اصلاحات نمی باشد. به همین دلیل، انتظار اینکه طی ماه های آینده نیز در زمینه های اقتصادی، سیاسی و دموکراسی کشور اصلاحاتی صورت بگیرد، بی فایده است و ستون پنجم داخل حکومت هیچ تمایلی به انجام اصلاحات دموکراتیک در کشور ندارد…
من از مدتها پیش گفته ام که خطرات ترویستی کشورمان را تهدید می کند. به همین خاطر، مسوولان ذی ربط باید وارد عمل شده و در این خصوص فعالیت های خود را بیشتر نمایند و از تجربه کشورهای بزرگ در این خصوص استفاده کننند. ممکن است این نوع خبرها با هدف جلوگیری از تشویش اذهان عمومی پنهان نگاهداشته شود، اما واقعیت این است که این کار، اقدامی نادرست است. چون جامعه حق دارد که بداند و باید جامعه را از نظر روحی و روانی برای این نوع حوادث آماده کنیم، تا یک وقت مشکلی پیش آمد، مردم خودشان را گم نکنند.
آذربایجان باید بداند که همزمان دارد با ارمنستان و روسیه می جنگد. اگر به ترکیب گروه «مینسک» یعنی سه کشور روسیه، آمریکا و فرانسه را مورد توجه قرار دهیم خواهیم یافت که در این سه کشور لابی ارمنی بسیار قدرتمندی وجود دارد. من از قیام 4 ژوئن تا کنون به این باور رسیده ام تا زمانی که تاثیر روسیه بر منطقه دریای خزر و قفقاز جنوبی از بین نرود، حل مناقشه قره باغ به نفع آذربایجان ممکن نخواهد شد…»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا