آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

نظر سفیر رژیم اشغالگر قدس درباره جنگ در غزه

سفیر رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان طی اظهار نظری جنگ در غزه را طولانی توصیف کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «جورج دیک» سفیر رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان دوشنبه شب از طولانی بودن جنگ در غزه سخن گفت.

مقامات باکو تاکنون به طور آشکار از رژیم صهیونیستی در جریان نبرد اخیر با حماس حمایت نکرده‌ اند. این در حالی است که باکو و تل‌آویو روابط گرمی به ویژه در حوزه نظامی دارند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار تنش زدایی بین حماس و رژیم صهیونیستی شد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما خشونت علیه غیرنظامیان در منطقه درگیری بین اسرائیل و فلسطین را محکوم می‌کنیم. ما به خاطر از دست دادن غم انگیز بسیاری از غیرنظامیان در اسرائیل و نوار غزه تسلیت عرض می‌کنیم و خواستار تنش‌زدایی فوری هستیم.»

عملیات مقاومت فلسطین تحت عنوان «طوفان الاقصی»، صبح روز شنبه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. طی این عملیات بیش از هزار صهیونیست به هلاکت رسیده‌ اند.

«بروس هافمن» تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» روز یکشنبه در تحلیلی در زمینه توان موشکی حزب الله لبنان نوشت: «در سال ۲۰۰۶، حزب الله زرادخانه‌ای از ۱۵ هزار موشک در اختیار داشت. امروزه ۱۰ برابر این عدد را داراست. خطر یک جنگ دو جبهه یا شاید 3 جبهه در صورت بروز خشونت در کرانه باختری، اسرائیل را تهدید می‌کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا