آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغویژه

نشست یادبود قربانیان قتل‌عام خوجالی در دانشگاه آزاد ارومیه

در این نشست که با حضور نمایندگان احزاب، سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه قره باغ و جمعی از خبرنگاران جمهوری آذربایجان برگزار شد شرکت کنندگان به بیان دیدگاه های خود در خصوص این فاجعه، راهکارهای طرح شکایت در دادگاه های بین المللی و آینده قره باغ پرداختند.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز؛در این نشست که با حضور نمایندگان احزاب، سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه قره باغ و جمعی از خبرنگاران جمهوری آذربایجان برگزار شد شرکت کنندگان به بیان دیدگاه های خود در خصوص این فاجعه، راهکارهای طرح شکایت در دادگاه های بین المللی و آینده قره باغ پرداختند.

امیدی به مینسک نداریم/ اگر ایران‌ یاری نمی کرد، خوجالی دیگر می شد

رییس حرکت مقاومت اسلامی فرهنگی باغ در این نشست گفت: مطمئنیم گروه مینسک به عنوان میانجی بین آذربایجان و ارمنستان، هیچگاه به سمت آزادسازی اراضی اشغالی ما نخواهد رفت و هیچ امیدی به آنان نداریم.

روشن احمدی طی سخنانی در این نشست با بازشماری بخشی از فجایع تاریخی روی داده در خوجالی گفت: متجاوزان عین قتل عام خوجالی را می خواستند در آغدام انجام دهند و اگر کمک های ایران نبود که با بازکردن مرزهای خود اجازه گریختن مردم بی دفاع آغدام از دست قاتلین متجاوز نمی داد، باید شاهد فاجعه انسانی دیگری در این منطقه بودیم.

به مسلمانان چشم امید داریم

رییس تشکیلات آزادی بخش قره باغ هم در این نشست با بیان این که شکی در هواداری آمریکا، روسیه و فرانسه از متجاوزان ارمنی نداریم، گفت: چشم امید ما برای آزادی قره باغ به کشورهای اسلامی است.

عاکف نقی گفت: آزادسازی قره باغ راه حل سیاسی ندارد و این اراضی بایستی با سلحشوری جوانان مسلمان آذربایجان دوباره به آغوش این کشور برگردد.

وی افزود: برگزاری نشست هایی از این دست، این امکان را به ما می دهد که فردا روز در آغاز محاربه مقدس بازپس گیری اراضی کسی نپرسد این جنگ برای چیست و حقانیت مظلوم نمایان باشد.

الدنیز قلی اف نویسنده و مستندساز، زرتشت علیزاده شرق شناس، دکتر علیزاده استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد ارومیه و دکتر سلیمان زاده استاد حقوق بین الملل این دانشگاه از سخنرانان دیگر این نشست بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا