آذربایجاناخبارارمنستانترکیهعمومیقره باغ

مراسم یادبود بیست وپنجمین سالگرد قتل وعام خوجالی در باکو برگزار شد

الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان به همراه برخی اعضای کابینه دولت خود در مراسم یادبود بیست و پنجمین سالگرد قتل‌عام خوجالی به دست ارامنه شرکت کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آناتولی؛الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان به همراه ارکان دولت خود در مراسمی که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد قتل عام خوجالی توسط نیروهای ارمنستان در میدان آزادی باکو، پایتخت این کشور برگزار شد شرکت کرد.

هزاران شهروند آذربایجانی با در دست داشتن تصاویر قربانیان این قتل عام در راهپیمایی که از این میدان تا بنای یادبود «فریاد اصلی» انجام شد، حضور یافتند.

همچنین کسانی که از این کشتار نجات یافتند و نزدیکان قربانیان نیز با حضور در مراسم یاد و خاطره این کشتار را زنده نگه داشتند.

ارکان اوزاورال، سفیر ترکیه در باکو به همراه کارکنان سفارتخانه و جمعی از نمایندگان سازمان ها و نهادهای ترک نیز از بنای یادبود قتل عام خوجالی بازدید کردند.

گفتنی است در حمله نيروهای ارمنستان در تاریخ 26 فوريه سال 1992 به شهر خوجالی جمهوری آذربايجان واقع در منطقه کوهستانی قره باغ 613 شهروند غيرنظامی، از جمله 63 کودک، 106 زن و 70 سالخورده کشته شدند.

در این فاجعه انسانی همچنین 487 نفر از جمله 76 کودک مجروح، 1275 تن دیگر اسیر و 150 نفر نیز مفقودالاثر شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا