آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

نشست «مشاهیر ادبی ایران» در استانبول

نشست «مشاهیر ادبی ایران» با همکاری وابستگی فرهنگی کشورمان در استانبول و کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نشست «مشاهیر ادبی ایران» که در محل دانشگاه استانبول برگزار شد، زکی کارداش، معاون دانشکده ادبیات دانشگاه استانبول، حسن دیدبان، وابسته فرهنگی ایران در استانبول، علی گوزل یوز، رئیس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول، استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی و دانش‌آموزان مدرسه امام خطیب مدرسه فندق‌زاده حضور داشتند.

زکی کارداش، معاون دانشکده ادبیات دانشگاه استانبول در باره مشاهیر ادبی ایران و جایگاه آنها در ادبیات ترک و ادبیات جهان، سخنانی را بیان کرد.

دیدبان، وابسته فرهنگی ایران در استانبول با اشاره به سالروز بزرگداشت فردوسی، برگزاری اینگونه نشست‌ها را برای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان ترک زبان با بزرگان زبان و ادب فارسی مفید دانست و بر استمرار آن تأکید کرد.

علی گوزل یوز، رئیس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول مقاله خود را با عنوان «خیام، زندگی و رباعیات او» ارائه کرد.

در ادامه، دانشجویان زبان و ادبیات فارسی اشعاری را از فردوسی، سعدی و خیام به زبان فارسی سرودند.

سپس، قدیر تورکوت، استاد کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول به بیان مطالبی پیرامون نقش فردوسی و شعر او پرداخت.

این نشست با برگزاری مسابقه ادبی در خصوص مشاهیر ادبی ایران از سوی دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول به پایان رسید.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا