اخبارایرانترکیهروسیه

نشست سه‌جانبه ترکیه، ایران و روسیه فردا در تهران برگزار می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفت: نشست سران ایران، ترکیه و روسیه در تهران، فرصت خوبی برای هماهنگی و همگرایی در قبال موضوعات دو و چندجانبه و چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،«بهرام قاسمی» روز پنجشنبه در یادداشتی در روزنامه ایران، نوشت: اجلاس سران ایران، ترکیه و روسیه، ادامه رایزنی ها میان مقامات ارشد این سه کشور، در قالب روند سیاسی موسوم به روند آستانه بوده و فرصت بسیار خوبی است تا دیپلماسی و فرآیند سیاسی بتواند بر جنگ پیروز شود و تروریست‌ها تسلیم خواست و اراده مردم سوریه شوند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، هدف اصلی نشست تهران را حل و فصل ریشه‌ای و سیاسی بحران سوریه دانست و افزود: همکاری راهبردی میان ایران، روسیه و ترکیه در سه سال گذشته، نقش تعیین کننده‌ای در مبارزه با تروریسم بخصوص مقابله با گروه تکفیری – تروریستی داعش، ایجاد مناطق عاری از درگیری و بازگشت آوارگان سوری به خانه‌هایشان داشته است.

قاسمی همچنین به جاه طلبی‌ها و زیاده خواهی‌های بی منطق و فرامنطقه‌ای آمریکا اشاره کرد و گفت: ایران، ترکیه و روسیه به علت نپذیرفتن تحمیل‌های یکجانبه از سوی آمریکا، زیر فشار تحریم‌های گوناگون قرار گرفته‌اند و نشست تهران می‌تواند باعث هماهنگی و همگرایی میان این سه کشور برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات ناعادلانه شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، تاکید کرد: ایران، روسیه و ترکیه با چالش‌های مشابه و تهدیدات مشترک از سوی قدرت‌های زورگوی فرامنطقه‌ای مواجهند و بی شک استمرار تعامل و همکاری دو و سه و چندجانبه به یک ضرورت اساسی تبدیل شده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا