آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

نشست تجاری اتاق های بازرگانی کشورهای ساحلی خزر آغاز بکار کرد

نشست شورای بین المللی همکاری تجاری اتاق های بازرگانی کشورهای حوزه دریای خزر در شهر ولگوگراد روسیه آغاز بکار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،مقامات دولتی وتجار واحدهای فدرال روسیه وهمچنین ایران، جمهوری آذربایجان،قزاقستان و ترکمنستان در این نشست چشم اندازهای همکاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
این هفدهمین دوره نشست ‘خزر تجاری’ است که البته امسال توجه ویژه ای به آن می شود چراکه چندی پیش در آستانه قزاقستان، سران پنج کشور حوزه خزر، کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را امضا کردند؛ کنوانسیونی که پایه و اساس لازم برای ایجاد ارتقای روابط میان کشورهای منطقه خزر به سطحی جدید را فراهم کرده است.
در طی دو روز نشست شورای بین المللی همکاری تجاری اتاق های بازرگانی کشورهای حوزه دریای خزر، بیش از ۲۰۰ شرکت به بررسی مسائل مربوط به گسترش همکاری در حوزه های کشاورزی، صنعت، توریسم و سازماندهی راه گذر حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب می پردازند.
از کشورمان رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه و روسای اتاق های مازندران و قزوین و چند تاجر بخش خصوصی در این نشست حضور دارند.
استان ولگوگراد مسیرهای بزرگ و مهمی برای حمل و نقل های آبی دارد و یکی از نقاط قوت در زمینه حمل و نقل ریلی در روسیه به حساب می آید.
به علاوه از این استان بزرگ راه بسیار مهم فدرال هم عبور می کند که ارتباط جاده ای با کشورهای آسیای مرکزی و جنوب آسیا ایجاد می کند.
«هادی تیزهوش تابان» رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه که در این نشست حضور داشت در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ام.ت.و توضیح داد: اخیرا فرماندار استان ولگوگراد برای بررسی چشم انداز های همکاری تجاری با شمال ایران به مازندران سفر کرد که کمک بسیار زیادی به هر دو کشور می کنند.
در همین راستا «ماکسیم فاتییف»،نایب رئیس اتاق بازرگانی – صنعتی روسیه هم ضمن اشاره به همکاری تجاری قوی میان استان ولگوگراد و ایران،تاکیدکرد که نشست امروز به رفع برخی تردیدهای تجار روس برای همکاری با ایران کمک کرده است و قطعا باعث افزایش همکاریها خواهد شد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا