اخبارایرانترکیه

فرمانده سابق ارتش ترکیه: حمایت آمریکا از استقلال کردهای عراق در گرو موافقت ما و ایران است

رئیس سابق ستاد کل ارتش ترکیه تاکید کرد، مادامی که آنکارا و تهران با ایجاد یک کشور مستقل کرد در شمال عراق مخالف هستند، آمریکا از چنین ماهیتی حمایت نمی‌کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روزنامه دیلی صباح، الکر باشباغ، رئیس سابق ستاد کل ارتش ترکیه در جریان یک سخنرانی در جمع دانشجویان این کشور گفت: دیر یا زود موصل از وجود داعش پاکسازی خواهد شد و این تحولات آینده عراق را مشخص خواهد کرد.

وی افزود: رویدادهایی که تا به امروز رخ داده نشان می‌دهد که کردها در مکان‌هایی که داعش از آنجا خارج می‌شود، مستقر می‌شوند. همین رویداد در جاهای دیگر نیز رخ می‌دهد. احتمال دارد چنین رویدادی در موصل نیز رخ دهد.

رئیس سابق ستاد کل ارتش ترکیه ادامه داد: ترکیه و ایران تنها قدرت‌هایی هستند که از ایجاد یک کشور مستقل در شمال عراق جلوگیری خواهند کرد. مادامی که این دو کشور با ایجاد کشور مستقل کرد در شمال عراق مخالف هستند، آمریکا به چنین ماهیتی چراغ سبز نشان نمی‌دهد و از آن حمایت نخواهد کرد.

باشباغ همچنین ادعا کرد: دلیل اصلی ظهور جریان تروریسم در ترکیه رویدادهایی است که در سوریه و عراق رخ داده‌اند و به همین خاطر باید دلایل از سرگیری کمپین مسلحانه حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ‌ک‌ک در ژوئیه سال 2015 میلادی پس از نقض آتش بس با دولت آنکارا به خوبی درک شود.

جنوب شرق ترکیه از اواخر سال 2015 میلادی صحنه عملیات نظامی شدید ارتش ترکیه است و این عملیات تاکنون ده‌ها تن کشته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا