آذربایجاناخبارروسیهعمومی

نایب رییس مجلس جمهوری آذربایجان: سردی در روابط باکو-مسکو واقعیت ندارد

بهار مراداوا، نایب رییس مجلس جمهوری آذربایجان به بروز سردی در روابط باکو – مسکو،اشاره کرد و در عین حال گفت:« مساله اقدام روسیه در انحلال «کنگره آذربایجانی های سراسر روسیه» باید در سطح حقوقی پیگیری شود. اما، ارایه تفسیرهایی از این موضوع به منظور بهره برداری از آن، واقعا هم می تواند در مناسبات دو کشور مشکل ایجاد کند.»
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا، نایب رییس مجلس جمهوری آذربایجان گفت:« تفاسیری که اخیرا درباره وخامت مناسبات روسیه – جمهوری آذربایجان ارایه می شوند، ادعاهای بی اساس هستند. مناسبات روسیه -جمهوری آذربایجان در سطح همکاری استراتژیک است. ما شاهد این هستیم که تعهدات طرفین در تمامی زمینه ها بطور دائم در حال اجراست.»
بهار مراداوا افزود:«جمهوری آذربایجان به تمامی تعهدات خود به روسیه عمل می کند و از روسیه نیز انتظار دارد به تعهداتش در قبال جمهوری آذربایجان عمل کند. تاکنون در مناسبات دو کشور مشکل جدی وجود نداشته است. مساله اقدام روسیه در انحلال «کنگره آذربایجانی های سراسر روسیه» باید در سطح حقوقی پیگیری شود. اما، ارایه تفسیرهایی از این موضوع به منظور بهره برداری از آن، واقعا هم می تواند در مناسبات دو کشور مشکل ایجاد کند.»
بهار مراداوا افزود:« کنگره آذربایجانی های سراسر روسیه» سازمانی است که آذربایجانی های شهروند روسیه آن را براساس قوانین این کشور تاسیس کرده اند. همه افراد باید صرف نظر از تعلقات قومی و ملی خود، وظایف و حقوق شهروندی خود را داشته باشند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا