آذربایجاناخبارعمومی

بازداشت سردبیر نشریه صدای تالش در جمهوری آذربایجان

اداره مبارزه با جرایم سنگین جمهوری آذربایجان ، هلال محمدوف، سردبیر نشریه صدای تالش را بازداشت کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری توران،صباح الدین محمدوف، برادر هلال محمدوف در این زمینه گفت : « هلال محمدوف برای گفتگو درباره برخی محکومان به اداره پلیس دعوت شده بود که بعدا در تماس تلفنی اعلام کرد به «اداره مرکزی پلیس» در نزدیکی ایستگاه متروی «گنجلیک» باکو برده می شود که «اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته» وزارت کشور در این منطقه قرار دارد.»
در همین حال، رافیق جلیل اف، دبیر نشریه «صدای تالش» به خبرگزاری توران اعلام کرد : «فرید عباس اف، از فعالان «مرکز فرهنگی تالش» در شهرستان ماساللی جمهوری آذربایجان نیز به این اداره احضار شده بود و به احتمال زیاد از وی درباره فرار شاهین میرزاعلی اف، از فعالان تالش جمهوری آذربایجان به ارمنستان بازجویی می شود. »
رافیق جلیل اف افزود : « مرا نیز در ۲۶ ماه مه در همین ارتباط بازجویی کرده بودند. من از اقدامات اجباری مقامات امنیتی و انتظامی تعجب می کنم. می توانستند ما را به طور عادی برای گفتگو در این باره دعوت کنند. ما هم می رفتیم و شهادت می دادیم.»
پایگاه اینترنتی « خورال » افزود : « هلال محمدوف پس از پنج ساعت بازداشت و بازجویی آزاد شد. وی در صفحه فیسبوکش با انتشار خبر آزادی خود نوشت : « در زمان بازجویی، عکسی را به من نشان دادند که شاهین میرزاعلی اف نیز در آن دیده می شد. در آن عکس دستجمعی، یک نفر را به من نشان دادند و پرسیدند که آیا این فرد تو هستی؟ گفتم نخیر، من نیستم. وقتی درباره سایر افرادی که در آن عکس دستجمعی بودند، از من سوال کردند، گفتم نمی خواهم در این بازی ها ، آلت دست واقع شوم. گفتند پس از اینکه به «ژنرال» گزارش دهیم، آزاد می شوی. برای گزارش دادن به «ژنرال»، پنج ساعت طول کشید. اینطور احضارها و بازجویی ها، رسوایی است و در این باره به وزیر کشور شکایت خواهم کرد.»
هلال محمدوف سپس آیه ای از سوره ابراهیم قرآن کریم را نوشته است که در آن انسان به توکل به خداوند و صبر فراخوانده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا