تحليل ها

نامه ی اعتراضی روح الله آخوندزاده به نمایندگی شورای اروپا در باکو

به گزارش سایت اسلام آذری. آذ، روح الله آخوندزاده رییس شعبه ی آستارای حزب اسلام آذربایجان که در زندان شماره ی 15 این کشور زندانی می باشد، نامه ی اعتراضی به نمایندگی شورای اروپا در باکو ارسال کرده است.

در این نامه گفته می شود: «اقدامات و عمل کرد شما در باکو صرفاً در گزارش عمل کردی که به روسا و اربابان خود تقدیم می کنید، منعکس می شود. من در مدت این 3 سال و 3 ماه نه در بازداشت گاه کوردخانی، نه در جریان دادگاه و نه در زندان شماره ی 15 با نماینده ای از شما دیدار و گفت و گو نداشته ام و با وی رو به رو نشده ام.

با وجو این که نام من در اکثر لیست های سازمان های دفاع از حقوق بشر و آزادی (سازمان های غیردولتی) در خصوص زندانیان سیاسی و اعتقاد که به شما تقدیم شده است، وجود دارد و هم چنین با توجه به این که دادگاه حقوق بشر اروپا (استراس بورگ) پرونده هایی که در روزهای اخیر در این راستا رسیدگی خواهد کرد، ثابت می کند که هدف شما برقراری و استقرار دموکراسی در کشورهای اتحاد شوروی سابق مانند آذربایجان نیست بلکه به سفارش اربابان خود، نفوذ در این کشورها و تحت تأثیر قرار دادن و فشار آوردن بر دولت مردان این کشورها در راستای وابستگی و تأثرپذیری آنان از شما و اربابانتان است.

فساد اقتصادی و رشوه خواری، خودسری مأموران دولتی، عدم کارایی قانون در کشور، صدور احکام سفارشی توسط دادگاه ها، بازجویی های زیر شکنجه و اقداماتی از این قبیل در جمهوری آذربایجان اصلاً برای شما اهمیتی ندارد.

این حقیقت را خود شما هم به دفعات تکرار کرده اید. این حقایق را که خود شما هم به خوبی از آن ها آگاه هستید، عنوان کردم و بر زبان جاری ساختم که شاید به سوی حقیقت و راستی تغییر جهت دهید.

این مطالب را یادآور شدم تا هم شما و هم تمام دنیا بفهمد که ما هم چنان که شما فکر می کنید، ساده لوح نیستیم. ما شیعه، مسلمان، دین دار، مومن و روحانی هستیم.

با وجود این که مطابق فرایند موجود در جمهوری آذربایجان، اسامی ما هم از طرف وکلای ما به دادگاه حقوف بشر اروپا در استراس بورگ تحویل داده شده است اما در اکثر مواقع قضات این دادگاه، اسلام گرایان را به عنوان تروریست، خون خوار، گروه های ضد بشری و… می شناسند. اما خوب می دانند که ما شیعیان آن هم شیعیان «جعفری»، آسیب رساندن و صدمه زدن نه تنها به انسان حتی به حیوانات را بدون دلیل و برهان مخالف با حکم و فرمان خداوند متعال می دانیم.

من شخصاً به این که شماها برای ما دین داران مسلمان که به خاطر اعتراض به ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان بازداشت و زندانی شده ایم، بخواهید بی گناهی مان را ثابت کنید و حکم برائت ما را صادر کنید، شک دارم.

ما مسلمانان نمی توانیم بیش از این از شما انتظار داشته باشیم. شما [اروپایی ها] الآن 20 سال است که در قالب گروه مینسک شورای امنیت و همکاری اروپا با چشم بستن به وضعیت اسف بار آوارگان قره باغ و اشغال سرزمین های آذربایجان از سوی ارمنستان، از ارامنه حمایت و طرف داری می کنید و از این رو، مناقشه و مشکل قره باغ تا کنون لاینحل باقی مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا