آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

میرتاج‌ الدینی: ایران حسن همجواری و برادری را برای آذربایجان به اثبات رسانده است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از اظهارات رئیس جمهور آذربایجان، سخنان وی را متاثر از کسانی عنوان کرد که همگرایی بین کشورهای اسلامی را نمی خواهند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمدرضا میرتاج‌ الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اظهارات اخیر دولت آذربایجان درباره ایران گفت: «صحبت‌ های الهام علی‌ اف، رئیس جمهور آذربایجان، برخلاف حسن همجواری و تحت تاثیر کسانی است که نمی‌ خواهند همگرایی بین کشورهای اسلامی صورت بگیرد. باید با هر گونه القای تفرقه از سوی کسانی که می‌ خواهند بین کشورهای اسلامی اختلاف صورت گیرد، مقابله کرد. انتظار می‌ رفت رئیس جمهور آذربایجان جلوی بعضی از افرادی که این زنگ تفرقه را به صدا در آوردند و حرف‌ های ناشایست زدند، بایستد و پاسخ یاوه‌گویی‌ ها را بدهد اما نه تنها این انتظار برآورده نشد بلکه صحبت های جدیدی هم از سوی ایشان مطرح شد.»

وی در ادامه با تاکید بر این که ایران حسن همجواری و برادری را برای آذربایجان به اثبات رسانده است، اظهار داشت: «ایجاد موانع و تغییرات برای کامیون‌ های ایرانی برخلاف حسن همجواری است. تقریبا 30 سال از زمانی که قره باغ توسط ارمنستان اشغال شد، می‌گذرد و طی این مدت ایران حسن همجواری و برادری را برای آذربایجان به اثبات رساند و در این چند دهه کامیون‌ های آذربایجان برای رفتن به نخجوان از خاک ایران عبور کردند. بر همین اساس انتظار نداشتیم آذربایجان پاسخ خدمت چندین ساله را اینگونه بدهد و برای کامیون‌ های ایران موانع ایجاد کرده و عوارض سنگین از آنها اخذ کند که همین امر موجب تجمع کامیون‌ داران در مرز شد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا